Gå til innhold
Fiskersiden

Tok laksefisker på fersk gjerning


Recommended Posts

En wobbler med søkke kan plantes i den beste delen av elva. For å så ligge der å friste laks som kommer forbi. Det samme kan vel også gjelde en markklyse.

Man kan spørre seg hvorfor ikke laksefiskere bruker et glidetackle i stedet for det tradisjonelle faste. Under praktisk fiske funker det på eksakt samme måten. Den store forskjellen er at man unngår risikoen for at laks skal bite på for deretter å bli tjoret til søkket. Noen som vet grunnen til denne uviljen mot å bruke glidetackle? Eller vet de ikke at det eksisterer? All eksisterende form for fornuft burde tilsi at man burde oppfordret folk til å fiske glidende i stedet for fast om man er redd for at fisken kan bli tjoret til bånn av marktackle som har røket.

Noen som kan gi et svar?

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jeg mener da slett ikke at du er tøvete. Leser ofte innleggene dine. Masse bra og massevis av fin humor. Men ei bot på 10 000 kr synes jeg er tøvete. Man hverken kan eller bør kompensere lav oppdagelsesrisiko med forhøyet straffenivå. Den enkelte reaksjonen vil i alt for stor grad framstå som urimelig. Jeg synes reksjonen var på sin plass og den var rimelig.

mvh

bda

Neida BDA, jeg trodde ikke du syntes jeg var tøvete på generellt grunnlag. Det er da sak vi diskuterer.

At vi er uenige i straffereaksjonene når man først blir avslørt er en ting, at vi er enig om at det burde være straffereaksjon er en bra ting.

Ellers, takk for tilbakemeldingen :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.