Gå til innhold
Fiskersiden

Til Tromsø


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Skal til Tromsø med tupperwarebåten i morra for en liten sjekk på sjukhuset. Får noen timer å vente på båten hjem til sivilisasjonen etter det ufrivillige oppholdet blant fisefine Tromsøværinger, så jeg lurer på om det er noen plasser i nærheten av Hurtigrute kaia jeg kan kaste uti ei frossenræka og en bette makrell og få nokka på mens man vente... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls anbefaler deg å gå ut til skipsverftet ved lykta (rett ved siden av brua) og kaste derfra. Der er det mulig å få kveite fra land..

Glemte å si at det bare blir laksestanga som blir med. Så det kan bli litt vel morro. Er fornøyd med en flyndrefant eller ei kloskate jeg :-)

Blir litt mye å vase rundt på de der trange tupperwarebåtan med fullt surf opsett. Sjøl om bære ei lita kveite hadde vært artig siden jeg aldri har klart å lande ei siden jeg var guttunge, og da var det vel faren min som gjorde jobben...

i alle fall vest dokker ser en kar med fisketstang langs kaiene i morra, så er det meg. Jeg biter ikke og bjeffer bare på fremmede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt du får fra kaia der er giga rotter, sats på og gå litt lenger nord, som feks. verftet som Øyvind sier. Er du i litt form kan kræmer kaia anbefales!

Grunnen til Tromsø turen er at jeg ikke er i særlig form...så det spørs om selv brua e innafor rekkevidde...ikke kan jeg sette på på en pub å ta en pils heller, fordi jeg skal til videre undersøkelser i Harstad neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh stemmer.. vel du får prøve deg rundt=)

Jepp, og, heldigvis slipper jeg vist å fare med den der tupperwarebåten da den har rydd sund igjen, også har de jo glømt at det er flo og fjære i nordnorge også så de må bygge om kaia før den kan brukes...så det blir en av de gode gamle båtan.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du prøve deg på Remakaia på Sør-Tromsøya. Bare å hoppe på rute 34 fra sentrum og ta den et stykke bortover. Tatt endel spennende der, klo, steinbit, spette, kveite..

Takk for tipet. Remakaia har jeg hørt om før. Men viste ikke hvor den var. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, akkurat de samme plassene som jeg anbefalte deg sist helg.

Tror du jeg holder tilbake noen tips? :dribble:

Neida...

Men ble selvsagt dritsjuk av kontrastvæske magesmerter og kvalm og orka ikke fiske. Om kvelden da jeg kom hjem ble det feber og havna på sykehuset med 39 i feber, hvilepuls på 100 og lavt blodtrykk. Og som legen sa: med din kroppsbygning (i.e en tjukkas som du) skulle hatt litt for høyt blodtrykk. Så da ble det inleggelse, og intravenøs antibiotika...jeg var vist skikkeølig klein. Men føler meg bra nå. Er offisielt enda inlagt, men har fått dra hjem på perm, mot at jeg melder meg i kveld og får medisiner...utskrevet i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.