Gå til innhold
Fiskersiden

Et par timer på Aglen


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

Tok med meg Muttern i finværet og dro til Aglen i ettermiddag...

Rigga opp to stenger. Beastmastern med Glidende tackle og makrell. KJS stanga ble rigga opp med 2kroks paternoster.... tok ikke lang tid før det nappa på KJS stanga, men fisken ville inn i tareskogen, og både tackle og fisken var lost...

Dro inn og rigga om til enkeltkroks paternoster og kasta ut igjen.

Etter en stund nappa det på beastmastern,lot fisken få litt tid på seg, før jeg sveiva den på....Owner SSW 5/0 Sirkelkroken gjorde jobben sin, og det var fast fisk....diger var den ikke, men fisk var det

IM000581.JPG

610grams lange. Mat det også

Rakk akkurat å hive ut beastmastern før det nappa på KJS stanga..... fikk gjort tilslag, og hvilken kamp det ble... opp kom dette beistet på 120g!

ukjent.jpg

Etter dette var jeg så sliten, at jeg bare tok livet med ro og rigga om til glidende tackel på KJS stanga også. Satte meg ned og nøt finværet

IM000584.JPG

ble uansett stille..

Tok så å flytta meg lenger ut for et stort tarebelte som lå på siden av meg...kasta ut begge stengene... etter ca ti minutter var det igjen fangst, og et beist på 960gram kom opp

IM000583.JPG

Ettersom mamma frøys(det var fanden ikke kaldt), så tok jeg nå og rigga sammen, og tok turen hjemover....alt i alt en helt ok tur... årets to første langer fra land var et faktum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.