Gå til innhold
Fiskersiden

Diverse brukte multiplikatorsneller selges


fotofanten
 Share

Recommended Posts

Tiden er kommet for en opprydning i utstyrsparken, og jeg vurderer derfor å selge følgende multiplikatorsneller (fra 8-11 år gamle):

2 stk. Shimano Calcutta 250. "Gullsnella" ... frest ut av ett stykke aluminium. 250 er den minste Calcutta-versjonen, fin til f.eks. ørret- og sjøørretfiske. 0,20 - 0,30 mm sene passer bra. Begge eksemplarene er meget pent brukt.

Den ene har et mindre merke (noen ørsmå hakk) på toppdelen. Jevn og fin gange.

Den andre er så og si prikkfri. Lite brukt. Jevn gange, men ikke riktig så jevn som på den andre.

En antydning til litt saltvannstæring på metallet inni huset på begge, men dette er temmelig ubetydelig (noen prikker).

Pris: Kr. 900,-/bud per stk.

------------------------------

1 stk. Daiwa Millionaire CV-Z 300A

Dette var i flere år en av mine favorittsneller. Dyr, men meget langtkastende. Omtrent samme vakre gullfarge som Shimano Calcutta. 300A er modellen med "normal" størrelse. Egnet for vanlig sjøfiske.

For noen år siden oppsto det en feil under kjøring av fisk, og noen deler, blant annet et kulelager, måtte skiftes. Siden det har ikke gangen vært så silkemyk som den opprinnelig var. Snella fungerer imidlertid helt greit. Overflaten er så og si prikkfri, med unntak av noen bittesmå merker på toppen.

Pris: Kr. 1400,-/bud

-------------------------------

1 stk. Abu Ambassadeur 6500 C3

Pent brukt klassiker. Sølvfarget, stort sett pen i overflaten.

Pris: Kr. 600,-/bud

--------------------------------

1 stk. Abu Ambassadeur 6500 C Syncro. Gammel sliter. Men likevel ganske pen i overflaten. Noe saltvannstæring.

Pris: Kr. 500,-/bud

-------------------------------

Mvh Edmund Schilvold, Moss

Tlf. 454 12 458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden er kommet for en opprydning i utstyrsparken, og jeg vurderer derfor å selge følgende multiplikatorsneller (fra 8-11 år gamle):

2 stk. Shimano Calcutta 250. "Gullsnella" ... frest ut av ett stykke aluminium. 250 er den minste Calcutta-versjonen, fin til f.eks. ørret- og sjøørretfiske. 0,20 - 0,30 mm sene passer bra. Begge eksemplarene er meget pent brukt.

[/Quote]

Kunne bare ikke dy meg, 250 er langt fra den minste Calcutta versjonen, finnes i 50, 100, 150 og 200

Calcutta 50-150

Men ikke noe feil med 250 utgaven, fin til eksempelvis sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare ikke dy meg, 250 er langt fra den minste Calcutta versjonen, finnes i 50, 100, 150 og 200

Calcutta 50-150

Men ikke noe feil med 250 utgaven, fin til eksempelvis sjøørret.

Takk for tilbakemelding. Jeg var ikke klar over at det fantes enda mindre modeller. 250 var i hvert fall den minste av de tre ulike modellene som var tilgjengelige i butikkene her da jeg kjøpte overnevnte Calcuttaer - omkring år 2000 (spolen på 250 er ca. 2,5 cm bred målt fra kant til kant). Har ikke sett noen mindre varianter i salg her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.