Gå til innhold
Fiskersiden

Utskarpen, et eldorado!


270667
 Share

Recommended Posts

I de siste ukene har turen ofte gått til Utskarpen, litt utenfor Mo i Rana. Der er det veldig gode forhold for SØ- fiske. Sist søndag var jeg og to andre der for å prøve lykken. 04.30 var det avmarsj fra Mo og var fremme i 5- tiden. Etter en liten frokost, ved storsteinen, gjorde vi oss klar.

260420050049ZnCCmccH15b1CPMGqo.jpg?13

I løpet av første time fikk vi en del SØ, men mange var små og ble derfor satt ut igjen. Disse ble tatt vare på.

260420050031DnIwt48P2df9zEsQQ9.jpg?44

Til tross for perfekt fjære og vær, ble det ikke så mange napp etter dette. Grunnen er nok alle de nisene som var ute i fjorden hele tiden. Det er synd, men de trenger også mat. Ja ja, bedre lykke neste gang.[8D]

Disse fiskene fikk Frode på en annen tur vi var på for ett par uker siden.

250420052351CvMXsZrpIKDI5J57v8.jpg?24

Håper dette gikk bra. Første gang jeg legger inn bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av 270667

I de siste ukene har turen ofte gått til Utskarpen, litt utenfor Mo i Rana. Der er det veldig gode forhold for SØ- fiske. Sist søndag var jeg og to andre der for å prøve lykken. 04.30 var det avmarsj fra Mo og var fremme i 5- tiden. Etter en liten frokost, ved storsteinen, gjorde vi oss klar.

260420050049ZnCCmccH15b1CPMGqo.jpg?13

I løpet av første time fikk vi en del SØ, men mange var små og ble derfor satt ut igjen. Disse ble tatt vare på.

260420050031DnIwt48P2df9zEsQQ9.jpg?44

Til tross for perfekt fjære og vær, ble det ikke så mange napp etter dette. Grunnen er nok alle de nisene som var ute i fjorden hele tiden. Det er synd, men de trenger også mat. Ja ja, bedre lykke neste gang.[8D]

Disse fiskene fikk Frode på en annen tur vi var på for ett par uker siden.

250420052351CvMXsZrpIKDI5J57v8.jpg?24

Håper dette gikk bra. Første gang jeg legger inn bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ved den steinkaia på tur ut til Dilkestad. Det er der man parkerer i en sving nedenfor en gård. Helt utrolig fint å fiske på fjæra sjø, men man må ha vadere for å komme langt nok ut. Forøvrig er kjærringa på gården der veldig imot at det er folk der, men det er bare å gå dit for det. Da jeg var der i går hadde det vært noen der og satt ut garn like utenfor steinkaia. Det er ikke så bra, selv om det er sildegarn. Har derfor anmeldt forholdet til politiet. Håper han blir tatt, for det er jo helt klart at han har til hensikt å fiske etter laks og SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[(Har dere flytta utover?[ :P ])

Ja, delvis. Er der veldig ofte for tiden og blir nok det en stund fremover til isen på vannene og elvene er borte. Du må prøve du også. Dra dit ett par timer før full fjære og du vil ikke bli skuffa. Kanskje du blir frista etter rapporten på fredag. Da blir det STORFESK!!!! "ka du trur?" Som en kjent reklame sier[ :D ] Du blir jo aleina i helga, så hva er planen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.