Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Rarenium?


yosh
 Share

Recommended Posts

Hoisann.

Noen som har noen erfaringer med denne snella? Shimano rarenium CI4 FA ?

http://www.elbe.no/f...tbrems/16804/no

Kjøpte meg i vinter ei Twin power CI4 3000 ra, som jeg desverre fikk litt problemer med. Har etter forsøk på service, levert tilbake snella, og er på jakt etter en annen.

Veldig synd egentlig, for snella var knallgod å bruke, lett og fin, jevn, fin brems, god feeling, men hadde desverre en liten ulyd som plaget meg.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et klubbmøte i våres, hadde vi besøk fra Elbe. De hadde da tatt med en del haspel sneller.

Husker at Rarenium var en av de beste å "tørrteste".

Desverre aldri fisket med den.

Du kan ikke bomme med den snella. Bortsett fra lommeboka som får seg en smekk.

Sjøl så synes jeg den blir for dyr i forhold til hva du får, og i forhold til andre sneller.

Har sjøl kjøpt Stradic Ci4 2500 (på tilbud), og liker snella meget godt.

Men har du casha, KJØP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Vel, casha er på plass, så det er null stress. fikk jo tilbake pengene for twinpoweren, og er i samme prisklasse.

HAr liksom hørt lite om Rarenium, så derfor ville jeg høre her. Nå liker jeg hovedsakelig bakbrems, men har vekta som et stort kriterie, og velger derfor å se på frontbrems. Får lett så sinnsykt vondt i ryggen av å fiske tungt, så jeg vil holde vekta mest mulig nede.

HAr ei Stradic 2500 Rb, som jeg aldri har blitt helt venn med. Liker ikke den høye utvekslinga, og synes snella er tung å sveive. Det hjalp litt å smøre den skikkelig opp, men egentlig ikke godt nok enda. Etter mye testing, har jeg funnet ut at den kun fungerer til popperfiske for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoisann.

Noen som har noen erfaringer med denne snella? Shimano rarenium CI4 FA ?

http://www.elbe.no/f...tbrems/16804/no

Kjøpte meg i vinter ei Twin power CI4 3000 ra, som jeg desverre fikk litt problemer med. Har etter forsøk på service, levert tilbake snella, og er på jakt etter en annen.

Veldig synd egentlig, for snella var knallgod å bruke, lett og fin, jevn, fin brems, god feeling, men hadde desverre en liten ulyd som plaget meg.

Vi har to Twin power CI4 3000 sra som har en ulyd, som om noe ligger intil et eller annet mot spolen. Dukker opp kort tid etter at en begynner å fiske. Hørte ikke noe slikt på de i fjor, men i år har begge fått denne ulyden. Vi begynner også å bli litt lei lyden og det hørtes ikke bra ut at de ikke klarte å fikse dette på service.

Når jeg kjøpte den siste av våre TPsneller kjøpte en kompis Rarenium 2500, han er kjempefornøyd fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to Twin power CI4 3000 sra som har en ulyd, som om noe ligger intil et eller annet mot spolen. Dukker opp kort tid etter at en begynner å fiske. Hørte ikke noe slikt på de i fjor, men i år har begge fått denne ulyden. Vi begynner også å bli litt lei lyden og det hørtes ikke bra ut at de ikke klarte å fikse dette på service.

Når jeg kjøpte den siste av våre TPsneller kjøpte en kompis Rarenium 2500, han er kjempefornøyd fremdeles.

Det var synd å høre. PÅ min ble det en klakkelyd som kom under innsveiving av sluk som forplantet seg i stanga. men uten belastning, var det ingen ulyd. Hørtes ut som at det kunne komme fra den "evighetsskruen" som får spolen til å få inn og ut når den var på topp, uten at jeg kan bekrefte dette helt. Veldig synd om shimano skulle få problemer med disse snellene, for med unntak av ulyden, var snella helt super, og hadde gjerne sett at det ikke ble noen problemer. Bremssytemet er jo genialt.

Håper jeg blir fornøyd med min kommende Rarenium, og at jeg klarer å venne meg til frontbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.