Gå til innhold
Fiskersiden

Håv til diverse bruk?


Kn3tten
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg ble litt fasinert av Mclean håven med innebygget vekt. Etter at jeg mistet min livs fisk rett ved siden av båten, en fisk jeg alltid har drømt om, min første laks. Har endelig gjort en avtale med en kompis at jeg kan få låne båten hans når jeg vil, og har begynt å dorge litt. I går hadde jeg på en laks på rundt 3 kg som svømte rett vekk under nesen min. Jeg har ikke tenkt å la dette skje igjen, og planlegger å kjøpe meg en onkelig håv.

Problemet er at jeg ikke vet hvilken håv jeg skal gå til innkjøp for. Jeg driver ett veldig variabelt fiske. Jeg fisker i båt, fra land, i elv, i vann osv osv. Hadde vert fint med en håv med vekt på, siden jeg synest dette kan vere veldig praktisk ^^

http://www.skittfisk.../produkter.aspx

Problemet er, med mitt variable fiske, vilken håv skal jeg kjøpe? Er det nok med 6.5 kg? Og hva er forskjellen på c&r nett og ikke?

Takker for alle responser! TAKKER! smile.gif

Kennet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken håv man skal kjøpe kommer selvfølgelig an på hvilke arter og hvilken størrelse man forventer å få. skal du dorge laks og kan riskikere å få litt stor laks er det beste å kjøpe en stor båthåv. her kan jeg anbefale lawson håver de kan man få i ulike str.

http://www.seeberg.no/index.php/haver-klepp?page=shop.product_details&flypage=tpflypage.tpl&product_id=1925&category_id=743

har den største av disse sjøl og er veldig fornøyd, selv om jeg ikke har brukt den så mye(pga at jeg ikke får stor nok fisk <_< ). de har knuteløst nett som vel er det du kaller for "c&r"- nett. slikt nett gjør lite skade på fiskens slimlag og gjør det mulig å sette fisken ut igjen uskadd hvis man ønsker det.

kjøpte meg også en håv på claes olsson for en stund siden. den har også slikt knuteløst nett og er av typen som kan legges sammen under transport. har ikke hatt denne lenge nok til å gi en ordentlig angbefaling av den enda, men den virker faktisk lovende på tross av sitt "opphav".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.