Gå til innhold
Fiskersiden

Blogg om gjeddefiske


Jokern
 Share

Recommended Posts

Du kan ta en titt på en blog om gjeddefiske som ser bra ut: http://yankeedoodoo.blogspot.com/ og en med mye bra innhold: http://pikewallis.blogspot.com/

Hvordan bloggen ser ut er ikke så viktig(din er oversiktlig og grei nok) og layout kan du enkelt bytte underveis. Fokuser på innholdet, hvem er målgruppen og hva vil du dele med de. Inntar du rollen som ekspert eller er du en gjeddefisker som utforsker nye metoder og vil dele erfaringer fra denne reisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :)

Jeg ser vel for meg at innholdet skal være tilpasset de som ikke har fisket spesielt etter gjedde, men er nysgjerrig på gjeddefiske. Jeg ønsker egentlig ikke å fremstå som ekspert på området, men dele noen tips og råd fra egne erfaringer.

Bloggen er rimelig nyopprettet, og jeg håper jeg klarer å lage flere artikler med god/bedre kvalitet. Gjestebloggere kan naturligvis være av interess det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke kan noen ting om gjedde er det sikkert et og annet å lese seg til, men artiklene dine må gå mer i dybden. Bilder for å illustrere gjør det også mer interessant. Savner også litt mer om spesialiserte metoder for å komme i kontakt med større gjedder. Ismeite, bunnmeite osv. Og ikke minst snakker du varmt om c&r, men lag en artikkel om hvordan utføre dette på en trygg måte for fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tilbakemelding!

Jeg kjøper umiddelbart poengene dine. Det er naturlig å tro at det er mange som kanskje ser etter spesialiserte metoder i søken etter "gjeddetips". Vedrørende c&r har jeg lyst til å skrive ett inlegg om dette, og kanskje kan noen her hjelpe meg igang? Er det mye utover avkrokingsmatte, tang, håv, veienett man bør tenke på, eller er dette nok? Jeg har en slik "tang" man kan løfte fisken ut av vannet med, men ikke prøvd denne selv, og det anbefalles vel heller ikke. Spesielt på tyngre fisk? Er ikke så fryktelig belest her, men prøver hovedsaklig å tenke fiskens beste når man er på tur, og det er kanskje nok?

Og fjern all den teite googlereklamen..

Personlig blir jeg ikke plaget av sider som har google-reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skaffe illustrasjonsbilder burde ikke være så vanskelig. Mange fiskere og amatørfotografer vil helt sikkert kunne hjelpe deg med det. Let rundt på blogger og foraer på nett etter bilder du kunne tenke deg å låne. Spør pent pr. mail om å få låne mot navn på fotografen og link til blogg/hjemmeside under bildet du låner. Veldig mange, også undertegnede, vil bidra da vil jeg tro ;)

Skaff deg et kompaktkamera (bedre enn mobilkamera!) som du tar med deg på tur neste gang. Knips i vei. Da får du også selv et større og større bildemateriale etterhvert som er fint å ha i bakhånd, men også ferske bilder til fisketurrapporter.

:)

PS! Jeg bruker i all hovedsak kompaktkamera på mine fisketurer.

Endret av Bjarne HS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt har det blitt tatt ny norgesrekord på gjedde fra mjøsa nå i vår. Søk i forumet, så finner du info.

Reklamen er irriterende, så den kan du ta vekk. Bilder må til for å holde på leserens interesse, hvis ikke vlir det en "vegg av tekst".

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.