Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport 31.08.11dypet utenfor Mandal


kongen
 Share

Recommended Posts

Ja vel, jeg har nå tatt en tur innom forumet fra tid til annen, så nå tenkte jeg det var på tide å registrere seg å delta på morroa.

jeg er en gutt på 20 år ifra Mandal som arbeider på tråler og som alltid har hatt en stor interesse for fiske helt siden jeg var liten går nå sykemeldt for tiden å da går nå nesten vær dag til fiske, så jeg kan nå dele litt med andre om fisket her i byen.

Det var så ekstremt fint vær i går så jeg tenkte nesten jeg måtte ha meg en tur ut på dypet å "se om det var no liv", så klokken halv 8 kjørte jeg i fra brygga ut mot ryvingen på et par dype å fine skrenter jeg kjenner til, det var litt dønninger yttaskjærs å litt drift men minimalt med vind så selve fisket var ikke noe problem.

etter bare 10-15 min var det liv i stanga å første fisk var på, etter noen minutters pumping kom det opp ei fin brosme estimert til opp under 4 kg, fin start på turen. en halvtime etter fikk jeg et litt mer brutalt hogg med mer liv og tyngde i, og etter en ca 8-10 min kom det opp ei veldig fin lange ca 7kg +/- og jeg var storfornøyd, jeg hadde en tredje og et hakk større fisk på, slet veldig med å få løftet den, å når jeg først fikk pumpet opp litt så forsvant den (alltid like gøy).

2a0hwcg.jpg

Selvsagt glemte jeg kleppen på land å måtte kjøre handa i gjella på fisken

2w21v80.jpg

Utstyret jeg fisket med var en Shimano beastmaster 20-30 punds stang og Penn senator 113h snelle. metoden var driftfiske med slepetackel og makrell som agn, begge fiskene tok på slepet, og de ble tatt på 140-160 meters dyp. en fin dag på sjøen, må nok ut igjen på dypet i løpet av helga om været tillater det, satse på blåkjeft på neste tur, en art jeg faktisk mangler på lista mi.

slenger med et bilde ifra en kveld her et par dager sia, var ute å sjekket etter liv i ørreten å fikk en fin en på 6-7 hg, fisken tok i 10 tida på en svart/sølv rapala flytewobbler i skjebstad området. stanga er ei berkley ultralett ørret stang, så kampen var heftig nok den ;)

ocrwz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som bruker kongen. Fin rapport og fin fangst på en økt det, veldig flott at du legger ved litt info om utstyr også. Mange av oss glemmer at det kan være interessant for andre. Btw, lenge siden vi har hatt et vaskeekte kjøkkenbilde i rapportene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.