Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er fjord storseien?


Reeky
 Share

Recommended Posts

Hei! Har fisket jevnt og trutt gjennom hele sommerern og ventet på innsig av storsei som ofte kommer på sensommeren. Men iår virker det som det ikke er noe som helst sei. Ikke engang småsei og få nå lenger.

Ifjorr var det mye bedre, men det jeg har merket meg spesielt iår er at det er forferdelig mye nise, kan det ha en sammenheng?

fisker i midtre/indre del av storfjorden. Det vil si fra flisnes innover mot ørskog.

Noen som har tips for å finne storseien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og fisket for et par uker siden, og da fikk vi den ca her: http://kart.gulesider.no/m/at1fL

ca 400 m dypt, men fisket på ca 25 favner. Eller 40-60 meter.

Det virket som seien jaget veldig, for plutslig var den der og heklet/snøret var fullt for så å stikke igjen. så kom den igjen etc.

Det som var litt merkelig var at vi fikk 4-5 hyser av ok str også. Trodde ikke at Hysa vandra i det vannsjiktet.

Gamlekarane sa at fikk vi begge fisk, så skulle bare den ene sveive opp for å tømme, så ned igjen slik at den andre kunne sveive opp. Slik holdt du den der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Der ja. Rett bortafor kai leiet dere fisker da. Jeg fisker mye lengre inn i fjorden. Et stykke innom magerholm - sykkylven ferga.

Hyse er det blitt litt av ja. Agn du fisker med da? Får ganske fin hyse på 1-3 kg på plasser med rundt 60meter dybde.

Men hvis hysen vandrer i vannlagene slik du snakker om er jo det en indikasjon at det er noe både seien og hysen jakter på. Kanskje brisling eller noe i den duren.

Har du andre gode tips om plasser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Var å fiska utforbi Rødneset og Gausneset for etpar uker siden.

Fikk vel en 15-20 sei på etpar kvelder.

Str 4-8 kilo.

Fisken gikk å rennte ca midtfjords.

Fikk de mellom 30 og 60 meter.

Var ca jevnt fordelt på pilk og opphengerflue.

Mvh

Lars-Ivar

Campelen på Bryggen

Okei! Det blir rett under høgspent ledningen det ?

Fisker mye på gausneset. Har fått litt lyr og en og annen torsk. Men aldri noe storsei iår. Fisker som regel nærmere land enn hva dere gjor.

Fisker du mye i nærheten der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Det blir rett under høgspent ledningen det ?

Fisker mye på gausneset. Har fått litt lyr og en og annen torsk. Men aldri noe storsei iår. Fisker som regel nærmere land enn hva dere gjor.

Fisker du mye i nærheten der? :)

Heisann :)

Har bodd på Valle fra jeg var 6 til 21. Så har fiska endel der.

Nå fisker jeg der når jeg er hjemme hos foreldra mine.

Pleier å bli noen turer etter seien om sommeren.

Fisker endel under høyspenten ja.

Fått bra fiske de dagene det er litt drift (Avsøker store områder)

Legger oss bare til et litt vilkårlig sted rundt midtfjords og driver.

Aktivt fiske med pilker på 2-300 gram og ei stor opphengerflue.

Mye sveiving i dette fisket ;)

Men skikkelig artig når det smell på :)

God fight i seien..

Mvh

Lars-Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en samtale på dyrkorn, der en eldre herre kjøpte en boks med j-kroker (100 stk). Han sa at storseien beit kun på j-kroker som var malt svart. "alt" annet ignorerte den. Så han skulle hjem og dyppe alle i svartmaling, for med en gang malingen var slitt av, blei bittet borte. Tull og fanteri? Ingen aning, men har noen kroker som er malt svarte i tilfelle.

Hvor i vannlaget du fisker spiller og inn. Uten ekkolodd kan det bli mye sveiving når det kan være 400 m dypt. Merk sena med feks en ulltråd når du får fisk, da har du dybden til neste nedslipp.

De som fisker med garn kan og fortelle at når den første snøen kommer på fjelltoppene, så trekker fisken inn mot land. Gammel overtru eller ikkje, de merker vertfall bedre fangst med garn som er nær land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.