Gå til innhold
Fiskersiden

Ny plass i Øygarden og ny art


Kim Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Jeg var innom med fruen i dag på Campelen på bryggen for å hente bursdagsgaven min fra fruen...

En todelt DAM Hydroguard. Denne måtte selvsagt prøves samme dagen..

Vi endte om med svigerfar og en kompis på tur langt utover mot Øygarden, vi hadde valgt ut en plass som jeg tidligere ikke har hatt troen

på, men bestemte meg for å gi den en kjangs i kveld. For de andre var det helt ok bare snøret ble vått...

På denne plassen er det rundt 50 m. dyp og ganske flat og fin bunn, litt småstein og sjøplanter.

Litt grunt for meg som vanligvis ikke fisker på grunnere enn 150 m. ... :P

Det var uansett blir mørkt når vi kom frem til plassen, men det var nok belysning til å drive fiske likevel, helt uten noe problem.

nz3mh1.jpg

Først komme denne opp, som er ny art! :D Paddetorsk!

Dro så en torsk på vel 2 kg. (gadd ikke ta bilde, alle vet hvordan en torsk på 2 kg. ser ut..).

Hadde så et sykt heftig run på ene devil sticken min, og det ble dratt ut ihverfall 10-15 meter på 3-4 sekunder..

(Pulleyrigg med 175 gr. spilesøkke). Så ble det helt dødt i andre enden.

Det skjedde ikke så mer på en stund...

Så skjedde jaggu det samme seriøse runnet på Shakespeare Zeta-stangen som var agnet opp med en hel sypike (fisket glidende på denne).

Vet jaggu ikke hva jeg har vært i kontakt med her gitt..

Fisket en stund til og håpet på ny kontakt med dette greiene som jeg viste befant seg i området...

Tankene mine begynte å streife Havål eller hai av et slag, men havåltacklene mine lå igjen hjemme.

Hadde ikke mye makrell heller.

Runnet til slutt bra på den andre devilsticken min, men dette var et mer normalt og velkjent run for min del...

Motstand her gitt, og den ga bra fight, ikke så rart for her kom det en Lange på rundt nesten 3 kg. (Var ikke i mood for å ta bilde av den heller..).

Paddetorsken var høydepunktet, den ble pent satt ut igjen. Torsken og Langen skal bli mat.

Plassen jeg ikke hadde troen på, har vist seg å ha godt potensiale!! :shifty:

Og bare for å si det: DAM Hydrogard'en var helt konge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var tilbake på plassen i kveld og det ble fisket frem til kl.04

Etter å ha studert området nærmere, så kan det se ut som om dette er en av plassene hvor man kan satse etter "rariteter"...

Denne bukta som er en grunne på rundt 30-76 m. dyp, står direkte i forbindelse med en dyp langsgående renne ute i "storfjorden" på rundt 300 m. dyp.

(Selve fjorden dvs. midtfjords, er grunnere enn det). Mye større og mindre steiner på bunnen, tareskog langs land.

Vi fisket med 6 stenger med agn i kveld/natt. Det var vel flo rundt 21-22 eller noe sånt. Mye Lyr ble fisket opp, en fin Torsk, en Hvitting og noen sypiker.

Jeg hadde en sterk og stor fisk på som jeg hadde en god fight med i 23-tiden eller noe sånt. Den var det mye krefter i. Men den klarte å glippe for meg. Dette var eneste fisken min i kveld... :(

Etter kl.00.30 reiste de andre hjem med alle fiske sine (da var det helt dødt i sjøen). Men jeg er en sta jæ*** og jeg agnet alene opp 3 stenger med svære makrellfiletter på store stygge kroker... :crazysmile:

Nå skulle Havålen til pers, eventuelt noe Hai som bifangst... Men blædi-blædi... helt fulstendig fisketomt.

Ikke engang et napp på småstengnene som var ment på Torsk, flatfisk etc. agnene fikk ligge i fred urørt...

Eneste jeg fikk på land var en totalt forvirret krabbe..

Ser at om vel en uke er det større forskjell mellom flo og fjære og dermed mer strøm i vannet. Erfaringsmessig er det mye bedre bitt da.

Satser på å prøve igjen neste uke.

Endret av 4-Runner Arctic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.