Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som fremdeles drar makrell rundt Bergen?


Kim Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Hei,

Som tittelen sier:

Er det noen som drar mye makrell i området rundt Bergen enda?

Bruker mer agn enn jeg klarer å fiske... ^_^ Er snart i beit for makrell gitt!

Fisker mest i Øygarden/Sotra, men nå er det noen uker siden jeg har sett en makrellstim..

Siste jeg så var i Austefjorden, men det er noen uker siden nå og det var ikke rare greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar mye rett utenfor her jeg bor (Strusshamn Askøy). Senest i formidag.

Så den er ihvertfall tilstede i byfjorden i bøtter og spann. :)

Ok, den er grei, det er ikke langt herfra. Så da er den ikke dratt sin kos enda ihvertfall.

Mulig den er lengre inne i fjordsystemet enn ute ved selve kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er haugevis på sotra ennå også :)

Er meget mulig, men jeg ser ikke noe til den når jeg fisker. Jeg fisker sent kveld (1-2 timer før skumring + natt).

Har ikke båt heller, så får prøve å ta meg en tur på morgen/dagtid for å få fylt opp lageret litt.

Makrellbittet dør heller ut i skumringen etter min erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har ett poeng der. Har fått mest før skumringen kommer. Fisker stort sett fra land og ågotnes/misje området så er det så mye makrell til tider at en kan bli sprø hehe!

MEN seriøst,nå har jeg akkurat blitt ferdig med en ryggoperasjon noe som tilsier at jeg får MYE fritid framover. Hvis du fisker utover øygarden så kan jeg nøkke opp makrell til deg jeg så plukker du de bare opp på veien neste gang du skal utover..så får jeg litt å gjøre også hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk Jeg makrell på onsdag ut på porsvika, der var der så mange. Jeg fikk ikke lod å finner bunn med reker som agn, uten for makrell til ta det på veien ned. Skal ut og fiske etter den snart i dag, trenge også flere til fyseboken min. :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.