Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske med glidetackle


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

Har tenkt å teste glidende tackle på flatfisk i neste uke. Lurer på hvordan folk gjør dette rent praktisk. Har ikke baitrunnersnelle, så jeg tenkte å sette bremsen på minimal. Bruker dere å ha stramt snøre eller lar dere det bare ligge slakt? Med baitrunner eller svak brems vil jo vind og bølger dra lina slakt uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sett bremsen slik at det er stramt nok til å holde sena stram..da fisken tar agnet vil den kun kjenne vekta av krok og agn og ikke blyet.

Dette må du nesten justere etter hvordan vind,strøm osv. er på den aktuelle plassen.

Om du har tenkt å beholde all fisk du får? så kan du bare la snøre ligge å slenge men flatfisk og skater kan godt ligge i ro en god stund å spise på agnet..så da

kan det godt hende at fisken er dypt kroket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright. Gode tips. De stakkars få fiskene jeg har fått så langt har vært dypt kroket selv uten glidende tackle. Vi får prøve oss frem. Må vel først og fremst finne en plass med flatfisk :) Enten har jeg ikke funnet de rette plassene enda, eller så er jeg bare særdeles dårlig på bunnmeite.

Endret av Mr Tucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fisker bla. flatfisk så syns jeg det er effektivt og fiske semiaktivt i den forstand at jeg kaster ut og sleper tackelet sakte langs med bunn med innlagte korte pauser. slenger ut med en par stenger som får ligge i ro også men syns ikke det virker som om det er like effektivt iom. at man får fisket av et større område når man fisker semiaktivt. men det er smak og behag så klart...

ps. man slipper unna med finere kroking som regel også;)

Endret av halvorhg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.