Gå til innhold
Fiskersiden

Litt redigering av arter liste etter en travel tur


malg
 Share

Recommended Posts

Hadde meg en travel tur ute fredag kveld. De første 2 timene fikk jeg ikke tid til å lage meg en røyk engang. Fra de første 10 minutter og fremover var det napp etter napp på de 2 stengene som jeg hadde ute.

Jeg begynte ca klokka 8 etter å ha rigget opp etc. Kastet ut første stangen og lot den stå i tripoden. Var ikke engang ferdig å ta agn klar på den andre stangen, før den første laget lyd om fisk dro line. Så dro jeg opp den første fisk for kvelden. Den var bare min andre brosme, og som jeg synes var en fin fisk på 3,86kg og en ny pers. Så det var første ting jeg tenkte at jeg må rediger på art listen min.

brosme2.jpg

Ikke for det første gang på denne tur var jeg uten en stang kastet ut i sjøen. Napper kom "fast and furious", men det var mange ganger som jeg bare hang fast på bunnen etter jeg fikk en napp. For at det var en stygg bunn der ute , det visste meg. Jeg hadde fisket på dette stedet et par ganger før. Det er fin sand bunn der også, men jeg hadde fiått en brosme før,fra det stygge området. På denne turen hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle prøve å få min andre brosme, og tar sjansen på å kaste ut på den stygge siden. Men den brosmen var den eneste jeg fikk der, etter å har mistet nok lodd og rigger i forsøket. Ikke det at det ikke var mye fisk i det området.

Da klokken rundet 23 startet pigghåene å nappe, som alltid på dette stedet. Første pigghå tror jeg var 2,200kg. Jeg brukte vekten så mange ganger at det er vanskelig å huske alt. Det var en annen ny pers på pigghå, da min forrige pers var 1,9kg.

217piggh.jpg

Snart var den andre pigghåen på land. Denne gangen større enn den første, så en ny vekt å huske. Ny pers på 3,17kg.

317piggh.jpg

Fikk 2 pigghå til før slutten. Men i mellom de pigghåene, så jeg en torsk svømme rundt i vannkanten mens jeg vente på at loddet skulle synke til bunnen etter til å ha kastet ut.

Jeg sveivet raskt inn, tok av loddet, og kastet ut den makrell som jeg hadde på kroken. Torsken tok ikke lange før den fant agnet. Var kjekt å se fisken tok agnet og svømme vekk før jeg slo til. :) Så fikk meg nok en ny pers, tredje på en kveld. Torsk på 3,85kg.

385torsk.jpg

I tillegg fikk jeg meg en ny pers på sandflyndre siste lørdag. Jeg fikk 4 sandflyndrer, 2 var stor nok å spise og største var 720gram. Nok litt redigering på art listen min med totalt 4 nye pers. :)

Endret av malg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Endre,

Jeg må snart ta meg en tur ut etter havål igjen. Bare venter på en kveld uten så mye vind. Hadde nok håpet litt på at det kunne vært conger på det stygge stedet som jeg fisket på i rapporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin-Fin utelling på en kveld det der!! Du har funnet en god plass for Pigghå tydeligvis. B) Grattis med nye perser. Jeg har ikke fisket på denne plassen, til tross for at det bare er 3 min. kjøring fra der jeg bor.. ^_^ Vannet er ganske forurenset der, så jeg ville ungått å bruke den fisken til mat egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.