Gå til innhold
Fiskersiden

Fluer du liker å binde i løpet av vinteren ? ;)


Siljanfluefiske
 Share

Recommended Posts

Hvis du har dubbing(sort, hvit, brun, oliven, gul), polygarn(brun og hvit), fasanhale, hjortehår til spinning, mickrofibits(halestrå til døgnfluer) haremaske og en god whitting grizzly nakke kan du binde det meste. Slik som hareørenymfe, fasanhalenymfe, nohackle, palmer mygg, fallskjermnymfe, spent spinner, streaking caddis, rakkelhanen, superpuppan, stankelbein, maur osv. Legg til litt maraboo så kan du binde noen wolly buggers og andre fiskeimitasjoner.

Disse fluene utgjør 90% av mitt ørret skrin.

Vil du ha en utfordring, så kan du prøve å spinne deg noen mus eller prøve deg litt fram med CDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god del av tingene så blir nok noen av de fluene du nevnte, takk for tips først og fremst :)

Har bundet en del myggimitasjoner med cdc, men har tenkt og prøve og binde andre insekter med det også ;) Det med å prøve seg med en mus var en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En vårflue

Med døgnflueklekkere binder jeg som regel bare en vanlig fasanhalenymfe uten fortyngning og avslutter med en vinge av CDC eller en liten bit foam før hode. Søk på emerger eller alle andre mønstere på youtube, ligger masse gode bindebeskrivelser der.

En flue jeg kan tenke å binde meg noen av i vinter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fiskekameratene.weebly.com/fluebinding.html Helt nederst på denne har vi MIN fiskeimitasjon, Sindres fiskeimitasjon, Bind noen av denne, den funker på vinteren etter torsken ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fiskekommen.weebly.com på FLUEBINNING på sida mi finner du ei flue som heiter glitregull. den er svært god til lyr og du kann få nokre makrell på den og. tobias`s fiskeimitasjon kan og vere kjekt å binne + dei kan du få fisk på i vinter og ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grei, er mest ute etter ørret fluer, men takk for tips :)

En vårflue

Med døgnflueklekkere binder jeg som regel bare en vanlig fasanhalenymfe uten fortyngning og avslutter med en vinge av CDC eller en liten bit foam før hode. Søk på emerger eller alle andre mønstere på youtube, ligger masse gode bindebeskrivelser der.

En flue jeg kan tenke å binde meg noen av i vinter:

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen video jeg fant i farta, gullhodenymfer er noe alle må ha i flueboksen :)

Legg spesielt merke til hvordan han binder inn materialene langs hele krokskaftet, dette gir en solid og fin form på fluene.

Endret av menig fiskebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.