Gå til innhold
Fiskersiden

Sild til ismeite.


Edvard
 Share

Recommended Posts

Kom over et parti sild i perfekt gjedde-size på Ultra i Ski tidligere i høst, og tenkte umiddelbart ismeite. Da jeg kom tilbake noen dager senere for å kjøpe et lass, var alt filletert. Neste parti bestod selvfølgelig av sild i str. 300g+, og de blir jo ikke akkurat noe mindre utover høsten. Har prøvd ismeite etter gjedde med sild i den sizen før, uten suksess..

Så spørsmålet er: Hvor kan jeg få tak i sild i moderat størelse (ca.100-200g)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lovforslaget er vel ikke vedtatt enda, om ikke tar helt feil?

er ikke lett å få tak i sild av den størrelsen i butikker. større sild derimot er enklere. bestilte på spar i våres og det gikk veldig fint. men størrelsen lå på 25-30cm. sild i denne størrelsen gir absolutt gjedde. fikk en på 6kg på fireball på en 25cm lang sild. men selvfølgelig blir det mer trøblete å kroke fisken og har opplevd en del mista fisk pga akkurat det. en metode for å bedre krokningsprosenten kan være å skjære sild i to på skrå. skal prøve det neste gang jeg har sild i agnbeholdninga.

letteste måten å skaffe sild i 100-200gr størrelsen tror jeg må være å fiske de sjøl eller kjøpe de av noen andre som har fått slike. de finnes rundt i oslofjorden så det er bare å finne de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med denne loven: Kan fisk fra saltvann smitte ferskvannsfisk i noen form og grad? I så fall, med hva? Er det snakk om et generelt forbud for å unngå alt av bakterier og sykdom, uansett salt/ferskvann og uansett om fisken har vært fryst i mellomtiden? Jeg tolket en gang dette forslaget som et forbud mot å f.eks. fiske en art i Glomma og så bruke den som agn på et vann i f.eks. Oslomarka og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.