Gå til innhold
Fiskersiden

gundhus
 Share

Recommended Posts

Hei

Legger ut en rapport, ørreten jeg fikk var liten men veldig sprek. Så hadde jeg ett høgg, men den ville ikke sitta.

Så mista jeg en GROM Ørret igjen, den tok veldig hardt og det hyyyla i knarren, men i det jeg tar tak i stanga og kjenner hvor tung den er slapp den.

Og grunn til at jeg veit den var stor, er for at jeg alltid har brukt stangparavaner og di 2 eneste fiskene som har klart og røske dem under vann er en vill laks fra veneren på 6 kg og en sei i sandebukta på 9 kg. (Flere gjedder fra 5 - 8,3 kg og flere Ørreter fra 3- 5,55 kg har ikke klart og røska den under).

Har også opplevd det en gang i drammensfjorden,men den slapp etter og ha røska paravanen under vann og svømt med den helt fra den ene siden over til den andre på no time.

Men man kan jo ikke få opp alle, det er bare så synd at det alltid er di største som går. Men det er jo en del av game og det gjør det jo bare enda mer spennende og at man bare har lyst til å fiske mer.

Det var konge vær nesten hele dagen så jeg hadde en kjempe tur, selv om det bare blei med den ene. Gleder meg allerede til neste gang. (Men er ikke sikkert det blir før til neste år)

Jeg har hatt 4 turer tell på Tyrifjorden (3 okt,6-12-16 nov) men det har bare blitt småfisk, har vel fått 4 små ørret fra 300gr-1000gr. Så det har ikke vært det helt store.

Men jeg skal ikke klage på fiske i tyrifjorden i år, for med i alt 8 turer og fangster som: Røye på 6200gr, Ørret på 4740 gr og 5550gr + flere små, og flere gjedder fra 3-6 kg + at jeg har mista ett par fine ørret (ny pers) og min livs største gjedde (stakk av med favoritt wobblern min) , så må jeg bare si meg strålende fornøyd med fiskeåret 2011.

Selv om det ikke har blitt så mange fisketurer som jeg hadde håpa på, vanskelig når jeg ikke har no bil og det bare er 3,5 hk (trollingmotoren) som funker på båten.

Men det som lover bra for framtia er jo at det høgger ørret på nesten hver tur, selv om dem ikke er så store. For det blir dem jo ;-)

Blir nok ikke flere turer på meg i år, så Skitt fiske videre alle sammen og jeg ønsker dere alle en God Jul og ett Godt nyttår.

Mvh Gundhus

Endret av gundhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.