Gå til innhold
Fiskersiden

Kan jeg redde godstanga?


ford prefect
 Share

Recommended Posts

Spigotholken er nok vanskelig å bytte, men mulig man kunne lagt på noen lag med lakk for å gjøre den litt tykkere igjen? Håndtaket kan man få en stangbygger til å bytte, da må ringene på nederste del tas av og nytt håndtak tres på.

Du kan jo sende en mail til Scott, at håndtaket løsner fra stangemnet høres for meg ut som en fabrikasjonsfeil(slurv med limingen).

Uansett hva du gjør, hør med noen som kan det først(spør på et stangbyggeforum etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å fikse håndtaket. Det klarer du fint selv. Rep av spiggoten er sikkert og mulig, men uskikker på helt hvordan. Du kan lese litt om scott her: http://www.jabo1.com...ott/sfr/faq.htm Skal du ha en holk som er bra og ikke ødelegger stanga så tror jeg ikke det hjelper med tape. En tape nederst er ikke nok. Du vil få slark mot hunndelen der hanndelen stopper. Må nok inn med noe tokomp som er sterk og som tåler litt slitasje og få dette jevnt over hele hannholken. Normalt så får du og 5mm. mer og gå på om du smører hannholken godt inn med grafittstift. Jeg har aldrig klart å slite ned en spiggot selv noen gang. Jeg vill i hverfall kontaktet Jarle & Bjørnar fluefiske på Lillestrøm. De har god kunnskap om Scott og har solgt mange av de. Mulig de har en som tar service og rep.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.