Gå til innhold
Fiskersiden

Ekstra Motor


Buster L
 Share

Recommended Posts

Suzuki DF6 er både rimelig og lett. Bare 26kg med lang stamme. Tror prisen i fjor var i overkant av 9000. Andre 4-taktere veier langt opp mot 40kg(Yamaha 37kg). Mercury har også en lett 6 hesters 4-takter, tror denne er ny i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka Suzuki DF6 i Sverige i fjor, prisen i SEK var ca 3000 høyer enn i Norge. Du bør gå for Mercury eller Suzuki 6 hesters firetaktere. Disse er begge bygget på samme plattform som deres 4 hestere. Ved å velge en av disse 6 hesterne får du mest mulig effekt i forhold til vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El motor er innamri fint til små tjern og elver som har motorforbud da.. Og da spes hvis du bruker det på båter som f.eks sevylor, disse finner du her :

www.sevylor.com

Men klart, skal du utpå hurdalsjøen eller lignende for å dorge en hel dag ville vel en bensinmotor være å foretrekke ja.. :=)

Asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El motor er ikke tilatt på tjern, vann og elver som har motorforbud. Det står ingen ting om forbrenningsmotor i lovteksten.

Er enig i at dette burde ha vært lov, men det er det desverre ikke. Har en Yamaha elmotor, det støyer vel mindre jeg bruker den enn når jeg plasker rundt med årene. Og det er ikke pga uryddig årebruk.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av abbor

El motor er ikke tilatt på tjern, vann og elver som har motorforbud. Det står ingen ting om forbrenningsmotor i lovteksten.

Er enig i at dette burde ha vært lov, men det er det desverre ikke. Har en Yamaha elmotor, det støyer vel mindre jeg bruker den enn når jeg plasker rundt med årene. Og det er ikke pga uryddig årebruk.[ :) ]

Det visste jeg ikke.. Sorry for feilaktig info alle sammen.. Skal legge til den informasjonen i minnebanken.. [ :) ]

Asgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.