Gå til innhold
Fiskersiden

kastestang for tunge tak


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Sommerturen er i full planlegging og til alles store overraskelse er det kveita som står på menyen. Etter litt rekognisering av sjøkart er det flere hotte steder med grunt vann der vi kunne tenke oss å kaste litt med kraftige wobblere og sandeels (savage gear) Det jeg kunne trengt er en stang som kan kaste opp til 150 gram vekt og ha en skikkelig rygg samtidig som den ikke er noe sœrlig lengre enn 8 fot. Er poppingstang mitt eneste alternativ her? Tenker haspelstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt :)

Jeg kjøpte meg en 4-delt beastmaster 50-100g for dette formålet. Praktisk sak, passer i ryggsekken. Med en sånn stang kan man jo også stå på land og pælme jigger hvis man skulle blåse inne når man er på tur. Jeg har dessverre ikke fått testet den noe særlig ennå, for jeg har ikke blåst inne ennå. Satser på at den takler bittelitt mer enn 100g, men har som sagt ikke testet det ennå (hadde bare opptil 65g jigger på prøveturen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller denne? Har du prøvd noen av dem?

Nei, trur den er ny for 2012. Har selv en SG extrem spin 7fot(utgått) som er udelt og kaster lett opp til 150gr. Selv bruker jeg ikke stanga mye da den er vanskelig å få med seg og håndtaket er litt i tynneste laget. Regner med å stasjonere den i Troms og gi håndtaket noen runder med teip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.