Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første skreitur!


obbien
 Share

Recommended Posts

For ett herlig fiske dere har der oppe. Får smake litt på torsken vi i ålesund nå fremover, når borgundfjorfisket tar seg opp i ukene framover.

Ellers så lurer jeg litt på hva stenger dere bruker? Noe billig å anbefale?

Har du noe nytt om Borgundfjorden..? Siger det inn stortorsk?

Vi skal oppover neste torsdag og fiske i tre dager. Siste jeg hørte var at noen hadde fått torsk på 21 kg rett utenfor hotellvinduet. Gleder meg veldig - både til fisket og å oppleve Ålesund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe nytt om Borgundfjorden..? Siger det inn stortorsk?

Vi skal oppover neste torsdag og fiske i tre dager. Siste jeg hørte var at noen hadde fått torsk på 21 kg rett utenfor hotellvinduet. Gleder meg veldig - både til fisket og å oppleve Ålesund...

Er en tråd om borgundfjorden under vestlandet :) Var ute forrige helg en del, var noe torsk som har kommet inn men ikke store mengder. Har dog tro på at når dere er her så har det kommet ett fint innsig etter storm og fullmåne. Får håpe dere er heldige med været, har blåst bra siste dagene og de førstkommende dagene skal fortsette likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine tilbakemeldinger.

Fy flate...Det er direkte ufint å legge ut en slik rapport! Også jeg som akkurat har takket nei til en invitasjon til Sørøya i månedskifte mars/april. Bare vær vemmelige dere å legg ut flere rapporter fra skreifiske!

Uff da... ikke bra å takke nei til slikt. Også i beste tida da! Blir absolutt ikke overrasket om de største torskene kommer til å dukke opp i månedskiftet mars/april. Kanskje noen når 40+ i år?

Men så var det det været da... Skulle man være riktig uheldig så er det ikke sikkert det blir flere turer en gang. Men håpe kan vi.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her er altså den nye norgesrekorden, 41,72 kg / 147 cm, satt av Morten Hvam:

428240_10150582400307142_572147141_9442857_1490338917_n.jpg

( bildet er lånt fra http://tftfishing.blogspot.com/ / http://fiskarboden.no/blogg_nyheter/ )

Gratulerer så mye til fangstmann, artig at det var en nordmann som fikk rekorden og ikke en utlending.. ;)

Vet at det er tatt betydelige mengder med slik fisk også utafor her, så nå måtte det bare bli vær..

må samtidig nevne som en kuriositet at Marcus' torsk fra 2010 på 37,10 kg var 150 cm lang.. så denne rekorden kan også slås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.