Gå til innhold
Fiskersiden

Strandhugg Telemarkskysten 1.mai helga


NoCatch
 Share

Recommended Posts

Jostein, brodern og undertegnede på tur for å ta gromørreten.

Med båt, lavvu, slukstenger, fluestenger, et lass med wobblere, sluker, fluer og masse proviant skulle dette være lett match. Jostein var selvutnevnt kjentmann - så alt borget for fiskeeldorado!

020520052142YtMhn7HeMAbdOc4hPr.jpg?70

Etter å ha trålet området etter egnet basecamp startet vi fiskeeventyret med trolling. Det tok ikke lange stunden før det hylte i usmørte snellebremser! Spenningen var til å ta og føle på[:0]

Men nei da:

020520052120HDWGIOEDXYfRjjnBOj.jpg?8

Jaja - det var jo spennende en liten stund. Vi troller videre med friskt mot. Det tar ikke lange stunden før det på nytt hugger til på en av stengene. Denne gangen er det nok rette sorten!

020520052157j7KbygO81aOkNV5pKH.jpg?62

...og slik fortsetter det. Vi prøver alt. Dorger fort og sakte med sluk, flue og wobbler. Torsk, torsk og atter torsk. En ting er sikkert torskestammen er IKKE i fare i dette området. Vi fikk en SØ på dorg - og den var såpass liten at jeg hadde vært nødt til å finne fram macrolinsa for å dokumentere...

Da dorging var nyttesløst prøvde vi fra land med sluk og flue. Jostein mistet en (etter eget utsagn...) sinnsykt stor ørret! Minst 3 kilo. Nå skal det tas med at det var sent, mannen var påvirket og bedømmingsevnen dertil svekket

[ :) ]

Det var forresten en vanvittig fin kveld:

020520052142WQbnQlRWN5aj8BI8Ui.jpg?11

Først på søndag formiddag satt turens eneste brukbare SØ, og det på MIN sluk! Sprengfeit 800 grammer. Ikke noen rekordfisk, men moro å få rette sorten etter iherdig innsats.

Alt i alt en flott tur i et flott område. Skal tross dårlig utteling gjøre fler forsøk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Truls

Hva slags wobblere er det dere bruker når dere dorge i sjøen? Størrelse og dyp osv. Ser at den ene ar tatt på en Bomber stemmer det?

Den på det nederste bildet er en Rapala. Den andre har jeg ikke peiling på. Rapalaen går på 1,5 - 2 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

sitat:Opprinnelig postet av Oz

Så ut til å være en fin tur, alt i alt. Hvor var dere? Porsgrunn, Bamble eller Kragerø??

Mvh Oz

Bamble. Knallfin natur. Et lite løft i forhold til Oslofjorden[ :) ]

Aaaah... Bamble, din heldiggris det er en fatastisk plass det!! Lengter hjem jeg nå...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.