Gå til innhold
Fiskersiden

Beste fiskeplasser


Recommended Posts

Jeg bor i Trondheim og fisker for det meste i utløpet av Nidelva.

Har tatt 3 Sjø-ørreter i år på Møresilda med lyseblå rygg.

Kan noen gi meg et tips om hva jeg bør prøve og hvor det er mye fisk å få i Trondheim????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fire spørsmålstegn? Det finnes en del plasser rundt Trondheim jeg vet endel fisker etter sjøørret, men tror nok sjøkart, "Norgesglasset" på nett og 1:50 000 turkart kan være gode til å se etter nye plasser. Har ikke fisket aktivt etter sjøørret selv i Trondheimsområdet, men har noen synspunkter likevel:

Vinter:

* Gaulosen, østsiden av fjorden, like utenfor fredningssonen.

* Pir 1 i Trondheim, men den kjenner du jo til.

* Stjørdalen, brakkvannsområder både i havna og utenfor Stjørdalselva der du ser holmene som stikker ut når du kjører fra Værnes mot Trondheim.

Vår:

Langgrunne områder nært dypere vann finner du blant annet her:

* Mellom Børsebergan og Buvika, leopardbunn og marbakke innen kastehold.

* Ørti steder rundt hele Byneset, men er mindre kjent her.

* Rullesteinsstrand ca en snau kilometer vest for nedkjøringen til fergekaia på Flakk.

* Bukta like vest for samme fergekai.

* Storsanden camping

* Flatholmene, vestsiden av disse

Høst:

Les artiklene her på fiskersiden når du ser etter plasser, har sett sjøørret på ca 2 kilo ved Børsebergan.

Tråden bør kanskje flyttes til "Midt-Norge", siden dette vel er en lokal diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe merkelig i å ta sjøørret på bunnmeite, fikk en på 1,3 ved Flakk selv i mars, brukte da makrellfilet på glidende takkel, egentlig tiltenkt sandflyndre. Sild, makrell, reke, børstamrk, sandmark og meitemark (i brakkvann så den ikke dør med en gang) er bra agn til sjøørret. Sluk og flue...kan diskuteres i det vide og det brede, les hva andre synes og gjør deg opp en formening selv. Tobis 12 g, Pirken 16 og 10g og Møresilda/Viking Herring 15 gram er de har har fått mest på. Imidlertid ingen grunn til ikke å prøve f.eks. Spesial 40 eller 44 i 12 g i sjøen. Eller hvorfor ikke forsøke jigg til sjøørret? Sportsfiskere er og blir veldig tradisjonelle og konservative i valg av metoder og agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.