Gå til innhold
Fiskersiden

Skytesnøre for fluefiske


slukfiskeren
 Share

Recommended Posts

Hei fluefiskere.

Er det noen som har erfaring med Guideline LSL skyteline Hadde tenkt å skifte til nytt skyteline på fluesnella som passer til mine fluesnøre i Guidelines trippel DSERIE BEREGNET PÅ 2 HANDSSTANG

Denne er den beste skytelina med coating som jeg har prøvd.

http://www.fishwest.net/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=flyshop&Product_Code=SA30SLFW&Category_Code=flylines_shooting#.T4nKjqt1A_c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøret er jo nytt i år, så kanskje litt vanskelig å finne mange som har erfaringer. Legger ved denne linken hvor

Jan Erik Granbo i Guideline beskriver litt om skyteliner. LSL er omtalt.

Ellers kan du prøve med samme spørsmål på Fluefiske.net og Fluefiskesiden.no

Selv har jeg fisket med LRL i mange år og er knall fornøyd med det. Mulig jeg prøver LSL i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem disse dyre linene. Det er kun ett snøre som holder mål: Sunset amnesia! Har hatt mitt i 5 år eller deromkring. Hvor mange dager og lakser denne lina har på samvetet vet jeg ikke men det er brukt enormt mye. Aldri en krøll eller noe tull. Bruker 40lbs utgaven.

Dette snøret trenger å fiskes litt inn før en kan kalle det fiskeklart. Strekk litt i det de første gangene, deretter trenger det ingen vedlikehold.

Koster omtrent ingenting og man får de på store spoler som ofte er nok til flere stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis du er interressert i et annet alternativ så er rio slickshooter ei veldig bra skyteline. Den er ganske lik amnesiaen som erik nevner. Legg spolen i kokende vann i ti min, spenn den ut i hagen eller er annet egnet sted, og gni den litt kraftig med ei fille. Dette tar ut fabrikkminnet (minne som oppstår pga at lina ikke er etterherdet når den legges på spole), og lina blir helt minnefri. Denne lina er lett, den flyter godt, og er veldig glatt, så den går langt. Skittfiske selger denne for 150 kr pr spole på 35 m.

Denne prosessen ved pålegging bør du forøvrig bruke på alle skyteliner av monotype.

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.