SiljanJerkbaiter Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 I vinter ble jeg og 7 kamerater enige om å dra på en skikkelig fisketur etter gjedda først i Mai. Vi valgte dagene 28.04.-01.05 av den enkle grunn at da har vi skolefri på mandag og tirsdag. Valget på vann falt på Gorningen i Sør-Siljan. Har fiska en veldig god del her fra før av, men har aldri begynt fisket her før i juni/juli når vi har sommerferie. Noen som mener vi er ALT for tidlig ute eller er det et passende tidspunkt? På forhånd takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BanJon Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 At det er for tidlig behøver du nok ikke bekymre deg for. Nå kjenner ikke jeg til vannet du nevner, men det som er litt interessant å ha i bakhodet er at vanntemperaturen er svært varierende for tiden - pga mye nedbør, smeltevann, relativt kalde netter osv. Målinger jeg har gjort den siste tiden har gått fra 6 grader i vannet til 3,5 grad i løpet av noen dager. Så langt kaldeste måling er et vann hvor det lå på kun 2 grader, dette er da et skogsvann med mulig gjeddeforekomst. Så om vannet er kaldt så kan det være at dere må belage dere på sakte fiske for å få trigget noen hugg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Hadde prøvd meg i Lakssjø i samme slengen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tønsbergfisker Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 bra med liv i akersvannet om dagen 7grader i vannet og vannet er for en gangs skyld i nærheten av klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fisker'n fra Eik Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 bra med liv i akersvannet om dagen 7grader i vannet og vannet er for en gangs skyld i nærheten av klart En liten avsporing av tråden, men det er jo gjeddefiske så jeg kjører et par spørsmål Høres morsomt ut med litt klarere vann. har du fått mye fisk eller? og da noen store? (mener over 4-5 kg) er det gjedde du har fått eller har det blitt noen gjørs også? Kan godt ta det på Pm så vi ikke tøyser til hele tråden til SiljanJerkbaiter Må utpå en tur snart jeg også, har noen wobblere jeg ikke har testa enda, og gjeddepersen skal forhåpentligvis bli høynet noen hakk i løpet av året... Skitt fiske da SiljanJerkbaiter! det blir nok knall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiljanJerkbaiter Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 Fisker'n fra Eik: Takk takk, satser på at det blir bra Hadde prøvd meg i Lakssjø i samme slengen Skulle gjerne gjort det, men ingen av oss har bilsertifikat, og det er tross alt et stykke og sykle til Lakssjø + at båtene helst skal være med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai81 Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Et godt tips hvis du skal dorge med båt er og kjøre forbi dammen Jeg får fisk på nesten hver tur forbi der på wobblere generelt alt av wobblere spiser Gorningen gjedda, annet tips er når man kjører ned til sandbrekkene eller hva det heter igjen for og sette ut båt, kjør til venstre helt inn der det er masse siv og bruk enten frenzy frog eller popper for og lure ut gjedda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiljanJerkbaiter Posted May 3, 2012 Author Report Share Posted May 3, 2012 Turen ble egentlig en stor suksess, vi fikk totalt seks gjedder. De tre minste var på pluss minus halvkiloen, én var på ca. 1,5 kilo, og de to største veide 2,17 og 2,34 kilo, så jeg er storfornøyd med ny pb på gjedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts