Gå til innhold
Fiskersiden

G.Loomis GLX


 Share

Recommended Posts

Jeg har tittet litt på diverse haspelstenger den siste tiden, og bitt meg merke i at Loomis GLX er en stang som får mye skryt, også her inne.

Spørsmålet er da, hvor får man kjøpt disse? Jeg tenker især på 9.6-modellen i 2-12 gr.-klassen. Har de gått ut av produksjon?

Eventuelle tips til andre stenger i samme vekt- og prisklasse (~2-3000,-) er naturligvis velkomment óg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agdars har få modeller, pr. nå to stenger.

Selv er jeg fan av Fenwick. Har ei Black Nighthawk 10.6' 2-12g på tiende året, nydelig og holdbar stang.

Hos Skittfiske har de Silwerwings 10.6' 2-12g til 1200,- som er modellen som overtok etter Nighthawk.

Har ikke prøvd Antares eller Aspire, men det er sikkert bra stenger. Syns både Technium og Speedmaster er underklassifiserte og noe stive, men 2-12g versjonene deres kaster bra med 15 og 18g sluker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har personlig aldri sett en glx kastestang i en norsk butikk, men den er der sikkert! Ellers er det mange fine alternativer ute å går. hva med aspire, antares og beastmaster serien til shimano... har selv prøvd alle disse- nydelige stenger

Aspire og Antares er begge spennende stenger. Jeg liker spesielt muligheten for lengdejustering som man har i skaftet på Aspiren.

Beastmaster (7-21g) er det jeg har hatt de siste syv årene, og er tålig fornøyd med den, men nå er jeg på utkikk etter noe litt lettere, og litt mer påkostet.

Selv er jeg fan av Fenwick. Har ei Black Nighthawk 10.6' 2-12g på tiende året, nydelig og holdbar stang.

Hos Skittfiske har de Silwerwings 10.6' 2-12g til 1200,- som er modellen som overtok etter Nighthawk.

Lite å si på estitikken i alle fall. Ser Villmarksbutikken fører disse, så jeg får ta en nærmere kikk til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G,Loomis 9,6" 2-12gr har modellnummer STR1141S. Du finner den hos nettbutikker i utlandet.

Ei helaksjon-stang som er drøm både å kaste med og kjøre fisk på. Denne stiller selv legenden IMX i skyggen.

Definitivt den mest sensitive og presise stanga jeg noen gang har fisket med.

Sett i lys av at den nå har ganske mange år på nakken kan det stilles spørsmål om den forsvare prisen på +/- 450$ pluss frakt.

Legger alikevel ved ett par linker.

http://www.cabelas.c...ng-rods-1.shtml

http://www.fishusa.c...ods_p.html#1141

http://www.ebay.com/...=item58908e6df3

Sistnevnte her annonserer gratis frakt.

Om du vurderer stenger i denne kategorien bør du kanskje heller se på Shimano LesathBX og Aspire CX, begge i 9fot 3-14 gr.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tragisk at man ikke finner info om stangen på Guidelines egen hjemmeside.

Skjønner at gutta har fokus på flue, men når de lanserer en ny stang for sluk er det vel ikke for mye forlangt å kunne lese litt om den på hjemmesia?

Kan du se for deg at det ikke hadde stått ett ord om Reaction der?

Seriøst?......not really!

Kjenner jeg blir irritert av hele greia. I en hovedkatalog på 124 sider vier de hele 3-tre sider på å presentere 2 stangserier for sluk.

Man må jo nesten spekulere i om de lager slukstenger bare for å tyne litt mer kroner ut av ihuga Guideline-fans som også fisker med sluk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.