Gå til innhold
Fiskersiden

Liten Fangstrapport Akersvannet på kart


Tønsbergfisker
 Share

Recommended Posts

Hey, hva er de beste metodene å få fisk fra land og i fra båt, skal ha tak i gjedda? :)

fisker extremt skjeldent fra land der nede.. men fra båt er det jo dorging som gir mest fisk. men sånn det er der nede om dagen ville jeg testa å meite med sørv i sivkanten på nordsida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskern fra Eik: nei har blitt dårlige greier.. har ikke hatt tid til å fiske på over en mnd :( så får håpe jeg kommer igang igjen snart. mangler bare 12 gjedder for å komme i mål i år :) (målet er forøvrig å lande 100gjedder. gjelder da hva båten lander og ikke hver enkeltperson oppi)

kennetch: er båtutleie både på Vear og Stokke sida.. er flest båter på vear siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på akers i går. Måtte først bruke en del tid på å i det hele tatt finne en båt som var dugende til roing. De fleste båtene manglet åregafler, og flere av dem var lekk. Selvfølgelig var det kun den minste båten av alle som hadde åregafler intakt :P Så vi la utpå med friskt mot og dorga med to wobblere på slep. Det blåste en del når vi kom, men roet seg ned en periode. Vi prøvde også jiggfiske på litt dypere plasser, uten resultat. Så rodde vi inn i en bukt og ble liggende å kaste en stund. Eneste tegnet på fisk, var en gjedde som plasket i sivkanten. Møtte flere andre som var utpå i båt, men ingen av de vi snakket med hadde fått noe, ei heller de som fiska fra land. Vi dorga over til motsatt side av vannet og fortsatte opp mot øya. Wobbleren gikk og stanget i bunn, så jeg sveivet litt inn. Da kom det som mest sannsynlig var dagens eneste hugg, men den satt ikke. Etterhvert begynte det å blåse opp såpass at vi måtte ro inn til land.

Vil anbefale folk å kjøre ned til båtutleie og sjekke båtene før de betaler. Hvis man har el-motor er det nok noen flere som duger, men om man skal ro er det få båter å velge mellom...

hehe.. var ute den dagen jeg og. fra 20.30 - 22.00 fikk ei lita prinsesse på 4,2 og en gjørs på ca 2kg (gadd ikke veie den) :) men de blei tatt DYPT :) så prøv lenger ut nå.. ja båtene er litt så som så. glad jeg har en privat båt der nede til min fulle disposisjon :) el motor og et psykobatteri med 6 timer fullgasskapasitet hjelper også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ja leste det jeg og.. de har vel i utgangspunktet voldtatt det vannet konstant de siste årene.

er fortsatt nede å fisker et par ganger i uka. foreløpig er jeg 1 fisk unna målet for 2012. 99 gjedder har det blitt hittil. og har kun måtte ta livet av 1. så er ganske fornøyd:) men er forholdsvis stille i hele vannet om dagen, selv om det blir fisk hver eneste gang. på 101 turer har det blitt fisk hver eneste gang bortsett fra 2 :) tatt veldig mye smågjørs i år og. så de er mer aktive en de kanskje pleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.