Gå til innhold
Fiskersiden

I Wonder Where That Fish Did Go


Kim Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Hepp, Da var 3 dager med Gull-gutsing unnagjort... Tjo-Bing!!

16.mai - Først ut var kveld/natt-satsing på Lange og Lusuer i Sørfjorden på den kjente og kjære plassen som faktisk alltid leverer...

0 fisk - blanketur. :huh: (BTW: Det var et stort vak like ved land når vi ankom plassen. Vedder på at fisken tenkte: der kommer de, kom igjen vi stikker...).

Et sant nederlag å gå tomhent derfra, har faktisk ikke hendt før. Plassen som alltid har yret av liv, virket nå helt død....

18.mai - Neste satsing; Tidlig tidlig opp og avgårde til Ormhilleren, bære TUNGT og langt for å satse utelukkende på Kveite før solen står opp.

Resultatet ble 2 Lyr Hurra!! :angry: (Den lokale kystvaktpatruljen, han som lager alle stiene, skjønte ikke hvorfor jeg ikke var overlykkelig over sånne store og fine Lyrer....).

Men nok om det...

19.mai Siste økt - kveld/natt og faktisk ble det mornings også - skulle det satses friskt etter Rødspette, stor Torsk og Havål.

Jeg var faktisk helt sikker på at Rødspettene ville sitte, alle de andre artene ville være bonusfisker.

Etter rundt 10 min. fiske, kom det opp en helt ok Sandflyndre med antydning til noe som kunne minne om rødlige flekker.... og litt senere "kremt" en sypike...... :glare:

(Hadde en bare hatt vett til å gi seg mens man er på topp...)

Dro så opp på land en helt komplett Stortare med hele rota, diverse beboere som sjøpølser og det hele ... Den var ganske tung kan du tro, og godt over 4 meter lang. Denne dro jeg opp med små-stangen min: Devil stick spin 80 gr. 2.70 m. med berkley whiplash crystal 0.10 - Så den stangen der er undervurdert ser du.

I grålysningen hadde jeg visuell kontakt med flere fine Torsker som gikk og rotet inne i tangbeltet langs land.

De ville ikke ha reke, og heller ikke makrell.... (Sikkert kresne krabbespisere).

Ja, dette var altså på selveste godplassen min som har levert spektakulære fangster gjennom hele vinteren...

Ok, så hva skjer'a?

(1) Jeg kan ikke fiske lengre. Komplett udugelig.

(2) Fisk liker ikke meg.

(3) Jeg har gjort noe greier i et tidligere liv eller noe, sånn bad karma-greier...

(4) Fisk er noe man får kjøpt i butikker. Ikke noe man går ut og skaffer selv.

(5) Reen uflaks! Steinbit, Kveite, Rødspette og store Torsker og Langer venter på neste tur...

Jupp, stryk de som ikke passer, eventuellt legg til flere etter eget ønske.

Hva passer vel bedre enn litt Monty Python i en sådan stund:

Here goes.....

I Wonder Where That Fish Did Go :

Man: I wonder where that fish has gone.

Woman: You did love it so.

You looked after it like a son.

Man: [strangely] And it went wherever I did go.

Woman: Is it in the cupboard?

Woman: Wouldn't you like to know.

It was a lovely little fish.

Man: [strangely] And it went wherever I did go.

Woman: Where can the fish be?

Man in audience: Have you thought of the drawers in the bureau?

Woman: It is a most elusive fish.

Man: [strangely] And it went wherever I did go!

Woman: Oh fishy, fishy, fishy, fish.

Man: Fish, fish, fish, fishy oh!

Woman: Oh fishy, fishy, fishy fish.

Man: That went wherever I did go.

:fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. ^_^

Kystmeite på denne tiden av året er ofte litt treigt (eller det er bare meg...). Høst og vinter gir best uttelling etter min erfaring.

Micromeite/bryggemeite gir dog bra uttelling...

april-mai12018.jpg

Stortare på nesten 5 meter.... <_<

april-mai12017.jpg

1 stk. Ok Sandflyndre, ikke mye å skryte av... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.