Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret og sjørøye Hammerfest?


Recommended Posts

Hei

Har akkurat flyttet hjem til Hammerfest etter mange år sørpå/vestpå/østpå.... Og i det siste har jeg fått mer og mer interesse for å fiske røye og ørret på sjøen(fra land). Og lurer rett og slett på om noen kan komme med noen dyrebare tips til fiskeplasser for røye og ørret her i nabolaget?

ViktorS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå ble det skikkelig møkkavær her i Hammerfest, mulig at jeg tar meg en liten tur ut i kveld. Usikker på plassen, men i flg norgeibilder, så er dette inni i ett sund, sandbunn, langgrunnt med marabakke 20 meter ut. tangklyser liggende å slenge rundt om kring. Og parkering 30 meter fra sjøen hehe :)

Høres gull ut det! Stå på! Kjipt at de fra Hammerfest som følger sidene her er så jævlig kjipe.... Men, men, de er vel redde for konkuranse eller noe. Du finner nok ut av det på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur i går, søndag etter sjøørretten. Men var i altaområdet i forbindelse med en hyttetur. Fikk en liten på 0,4 på en knallorange Møreunge 12g, og hadde på en større en i 10sek før den sleit seg løs... Kjedelig at den ikke havnet på land.

Merker dog at jeg er på fremmed land når jeg er etter sjøørretten, er liksom ikke helt komfortabel med det, siden jeg ikke vet når/hvor/hvordan man gjør det på best mulig måte.. Men det kommer seg vel etterhvert. Men neste ut er ett flott ørret/røye-vann ikke langt fra Hammerfest:) Skal se om jeg får det til allerede i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dårlig med søkefunksjonen, men hvordan finner jeg denne Espen?

Hvis det finnes noen her i Hammerfest som trenger seg en fiskekamerat i ny og ne, så send meg en PM, evnt mail: viktorstorelv@msn.com

ettermiddags/kveldsturer etter litt ørret i nærområdet (hammerfest/kvalsund), evnt mot alta hvis vi har litt bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.