Gå til innhold
Fiskersiden

En ny art


trondersvensk
 Share

Recommended Posts

Då var familjen skickad till Sverige och mannen i huset lämnad åt sitt öde i 10 dagar. Flyget skulle inte gå förrän 20.00 men när det är strejk så må man vara tidigt ute. Så kl 17.30 var fruen å ungarna packade in på flygplatsen och jag kunde sätta kursen tillbaka mot Trondheim för en liten kvällsakt! Glasfiberstang i klassen 1-4 lb, lågprofilsnelle laddad med 0,20 fluorkarbon och mosquito i str. 4 i slutet på en glidande rigg. På med lite räka och börja att fiska.

Det startade ganska trögt, men plötsligt fann jag "flundrekanten" och ca 15 st av arten blev landad i snabb takt. Inga moster men en 3-400 gr. Men det var kul veva upp en å kunna se både en och två till följa till det bara var en meter vatten igen. Men lika fort som det startade, dog det ut. Det skulle ta 15-20 minuter innan det var fisk att känna.

Små små nyck i stangtoppen vittnade om försiktig fisk, eller liten=) Min fick nog krokat den...liten torsk?....liten sandflundra....nej men se där=) Gapeflundra?

393bdee440.jpg

En timme senare eller så fick jag bra kontakt och det lilla isfiskespöet stod i en båge bara isfiskespön kan. Fisken kämpade och hade ett par utras. Upp kommer en skrubba som tynger ned lawson'en till 740 gr och turen har gått över all förväntan även om jag gärna hade sett en liten rödspätta med=)

Facit

Sandflundror ca 15

Skrubba 1

Gapeflundra 1

Sypike 3

Knurr 2

Berggylta 2

Småtorsk 50+

Var inte mycket bilder här men ska få med mig kameran på nästa tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.