Gå til innhold
Fiskersiden

Bra start på sesongen! Nå bilder!!


fiskematre
 Share

Recommended Posts

he he. Nej Regnbueørreten er ikke naturlig i Norge(det er den heller ikke i DK). det samme kan man vel sige om karpen. men skal vi så dræbe alle de karper vi fanger?

dette indlæg er ment som et humoristisk indlæg i den altid så underholdende C & R diskussion.

grunden til at vi sætter fisk ud kan vel være mange. måske kan fangeren slet ikke lide smagen af fisk. og den regnbueørret han fangede er under alle omstændigheder et levende væsen, man bør behandle med respekt. fisken har vel ikke selv valgt at den skulle komme til verden i et norsk opdrett. om den selv skulle vælge tror jeg den havde foretrukket en nordamerikansk elv. om ingen kunne bruge fisken til noget fornuftigt(det vil sige spise den). kan man vel lige så godt sætte den ud igen. måske en anden kunne få glæde af den.

når vi ser bort fra den kendsgerning at regnbueørreten kan være smittebærer af diverse sygdomme. gør den jo ingen skade. brunørreten er langt mere agressiv en regnbueørreten. jeg ved det, da jeg har haft begge arter gående sammen i et akvarie. regnbuen blev simpelthen slået ihjel. i modsætning har vi opdrettslaksen, hvor vi har spørgsmålet om den genetiske forurening.

dette er blot strøtanker. jeg er enig i at i den perfekte verden havde vi ikke fiskeopdrett og slige som kan true vore naturlige fiskebestande. desværre er verden ikke sådan skruet sammen, så vi må nok finde os i, at vi også kan fange regnbueørret på denne side af dammen(Atlanterhavet). om en enkelt regnbueørret får lov til at overleve bekendtskabet med en sportsfisker tror jeg hverken kan gøre fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.