Gå til innhold
Fiskersiden

Diamond King til flatline


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Testet ut et par 15g 4" diamond king skjeer når jeg var ute å dorget i helga og måtte ha 80-90m ute for å den litt ned i vannlaget uten paravan. I tillegg syntes jeg den plutselig tok i bunnen flere gang når jeg hadde så langt slep mens den hare lå å surfet i overflata med 40-50 m ute.

Farten lå på 4,3-5,2km/t

Jeg skal bruke de til å dorge i et ganske grunnt brakkvann og lurer på om det er noen bra triks for å få dem en meter lengere ned?

Syntes heller ikke de tålte mye fart, noen som vet om disse tåler 5-6km/t ?

har seff 30g bly paravaner men det blir ikke å fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke vannpresset på snøret tvinge sluken høyere i vannet med såpass mye som 90 meter ute da?

Jeg vil tro at du mest sansynlig vil ha bedre kontroll på faktisk dybde med et pøresøkke i strikk og kortere utslipp som Lord flasheart sier.

De skjeene har jo ganske stor bæreflate i forhold til vekta, jeg ville i hvertfall prøvd med forskjellige vekter på pærebly noen meter foran.

Test også med et tyngre bly et par meter foran og senk ned ved siden av båten, da vil du greit se hvor stor fart dorgeskjea tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Pæresøkke med svivel som som strikkes 3m foran skjeene skal prøves neste helg.

Bruker vanligvis fluorcarbon fortom med svivel en stanglengde foran så skulle vell gå greit å strikke på oversiden av svivel altså rett ved knuten av big game snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.