Gå til innhold
Fiskersiden

Bjerkreim 2012


Jon-Eirik Brobak
 Share

Recommended Posts

Istedenfor å skrive rapport og ta masse bilder, så velger jeg å lage en liten videosnutt igjen.

Har desverre ikke filmet noen av laksene eg fikk på åpningsdøgnet på film, men dette er ment som en liten reportasje, og ikke en actionfylt fiskefilm.

Filmen er tilgjengelig i 1080p :)

http://youtu.be/IRmyxlAzbNs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med en fin start.

Kjører over om ei uke selv, skal fiske i ei uke, kanskje en dag eller to ekstra. Gleder meg, dette er årets høydepunkt.

Kanskje vi treffes der .

Takk for det :)

Hvilken sone skal du fiske i?

Det blir forhåpentligvis en del turer på meg fremover, så lenge det er vann ihvertfall.

Regner ganske mye her i dag, så det ser jo lyst ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fiskedillaa.blogspot.no/2012/07/nok-en-dag-i-bjerkreimselva.html

Nok en dag i Bjerkreimselva. Jeg prøver meg med fluefiske, det går ikke så bra for min del,ender opp med litt skader og diverse.

Blir nok mer fluedenging senere i sesongen, men jeg må nok trene endel mer.

Synes det er vanskelig å kaste og det blir lite effektiv fisking når jeg fisker med flue.

Men det blir full klaff for Aleksander på denne turen som lander sin første laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! ;)

Er så og si ny innen laksefiske, og skal en tur til Bjerkreim å fiske uti Juli. Så noe en gang på en nettside at barn under 16 fisker gratis ;) noen som vet noe om dette, eller hva det eventuelt koster? :)

Mvh

Thor Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! ;)

Er så og si ny innen laksefiske, og skal en tur til Bjerkreim å fiske uti Juli. Så noe en gang på en nettside at barn under 16 fisker gratis ;) noen som vet noe om dette, eller hva det eventuelt koster? :)

Mvh

Thor Oddvar

laksefiske for barn under 16 år er vel gratis de fleste plasser.

Du må fremdeles løse inn kort då, men tror du får det gratis i Bjerkreimselva.

Usikker på om du må betale for statskortet. Men det er sikkert flere her inne som vet mer om dette enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det ikke er en spesiell regel for denne elva så skal alle betale fiskekort. Selv om dei er under 16.

Edit: I Bjerkreim er det gratis for ungdom opp til 16. Halv pris for ungdom mellom 16-19år

http://www.bjerkreimselva.no/portal/1101/Priser_og_kortsalg.63

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta meg fra en snau fantastisk uke med sjøøretfiske i lysefjorden/høgsfjorden til Gjedrem Camping/Bjerkreim. Når eg kom ned til "optimisten"--> som hølen kalles. Stod der ein med en fin laks over 3 kg. I det eg begynnte å kaste så "sprella" det i snøret hans igjen....... ohhhhh en ÅL av alle ting. Stor var den og.

Men etter at vi hadde slått av en prat tenkte eg kvelden var over. (han fiska MED MAKK). Eg heiv den j---- flua mi langt ned i fiskeboksen.

Han sa han hadde fått en del på møresilda og åpna slukboksen. Der såg eg at eg hadde akuratt samme sluk. Han gikk sin vei og eg putta på sluken ---> tredje kast og BAM, der satt han. hehe 2.6 kg. fin den og. Så det er fisk i elva selv om vannstanden ikke er helt på topp.

bilder-->

Han sin laks -->IMAG0338.jpg

Min "svidde", gahh IMAG0339.jpg

Video av Ålen han fikk -->th_VIDEO0030.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fin det videoklippet der. Artig å se aktivt fiske nesten uansett hvor og når.

Må ha vært noen fine dager i Bjerkreimselva nå den siste uken. 3 første ukene av juli

var jo veldig lite vann. Stor forskjell fra i fjor da det var mye vann nesten hele juli.

Skal jeg gi noen videotips så må det være å prøve å få redusert vindstøy lyden.

Se om dere har noe "pels" å legge over der mikkene er.

Også siden dere er flere så få en annen til å filme litt også, slik man ser den som kjører fisken.

Og sist vise litt mer av plassen, slik at man ser hvordan natur og elv er der.

Flott når det er vann og fint vær som i videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.