Gå til innhold
Fiskersiden

JansenH i Texas -bilder - Whiting, Croaker, Bream


jansenh
 Share

Recommended Posts

Helgen er satt av til fisking for alle penga! (Har ikke fisket siden påsken ... [:I]) Da jeg for tiden er landsforvist til Texas blir det Galveston sør for Houston som er plassen.

Galveston har en nydelig beach-front på 70 km ... sandstender, hoteller, bare, klubber, Hooters, døgn-åpne bait-shops og masse mc-bøller.

Midt på stranda ligger Galveston Fishing Pier.

P1010011.JPG

Døgnåpen pier, med salg av øl, snacks og agn. Levende reker & småfisk, fersk blekksprut og agnfisk. Lengst ute er dypet 25 meter, og der fanges skater, hai, Redfish, Snapper, Havål, Flounder og allt mulig,

Men, idag var det sikkert 700 stenger ute. Masser med folk da denne helgen ble den første sommerhelgen (+25 grader...)

P1010014.JPG

Denne karen hadde 3 kjølebager med levende agnfisk og reker; bilbatteri til å holde pumpene igang og seng, Omtrent som en karpefisker, men på ett noe begrenset budsjett.

P1010013.JPG

Så jeg drog helt ut på vestsiden, til Bayou Point. Her ligger denne lille sjappa; øl til 1$50 flaska, levende reker & minnows i agnbøtter med pumpe for utleie, barbeque buffet og live musikk. Sportsfiske på sitt aller, aller beste.... [ :D ]

P1010016.JPG

Jeg fikk endel fisk; bare smått idag. 4 arter total, ingen av disse er nye... Croaker (en slags tagg-makrell), Whiting (ikke spesiellt lik norsk Hvitting), en slags Bream (? tror den kalles sun-bream her) og en sinna liten fisk med skumle tenner som heter Sand-Trout. Har overhodet intet med ørret å gjøre; ligner på en fjesing uten pigger. Bildene kunne vært bedre, ja; jeg glemte makro-funksjonen (Øllene virket billigere og billigere utover ettermiddagen).

P1010018.JPG

Jeg satt og ventet på att solen skulle gå ned, for da trekker fisken inn mot strendene, og 3 av artene (Croaker, Whiting og Bream) kan i skumringen produsere fisk på 1-1,5 kg ... men, når mørket fallt på og fiskene trakk innover, trakk jeg meg innover også. Mot den lille bait-shoppen, med øl og live musik.

Har fri i morgen også, og da står ny tur på programmet. Skal komme meg til Piren tidlig nok til å få en bra plass. Målet er Sand Shark (ny art...), Texas Red Fish (gammel art...), Catfish (gammel...), skater samt kanskje noen andre som jeg ikke kjenner til (nye arter med andre ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.