Gå til innhold
Fiskersiden

Kosefiske på småørret


Beastmaster
 Share

Recommended Posts

Var på hytten sør for Bergen i helgen og koste meg med litt ørretfiske med klasse 4 utstyr.

Fisken er fra 100-200 gr, men det er jo moro for det.

Nå har den endelig startet å ta nymfer, fortsatt for kaldt for klekkere og tørt.

Tok mye bedre på kveldstid enn dagtid.

Vindstille, litt regn, ørretbett. Synes livet er godt ,jeg!

Trenger ikke alltid ha de store, men det er jo det en trener seg frem mot senere i sesongen..... er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Beastmaster

Synes livet er godt ,jeg!

Så enig så enig! Er sjelden jeg koser meg så mye som når jeg tusler rundt fjellvannet ved hytta i Hardanger og kaster etter småørreten. En ettermiddag, 6-7 ørreter, med påfølgende middag med rykende fersk ovnsbakt ørret! Livet blir ikke stort bedre enn det!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av svenna

Er ikke altid størelsen som teller .... En fin "kvalitet" tur teller mer.

Der har vi det! Av og til kan det være berusende deilig å bare være til stede, og plukke noen små ørret, mens tankene flyr omkring hvor fint man egentlig har det [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen herlige turer i fjell vann ved hytten i Jondal,mye småfisk men hører og ser endel store som vaker innimellom og gir inspirasjon til noen ekstra timer. Men naturopplevelsen er enorm,og sjelen har gått av denne rekreasjonen... men en gang,, en gang skal jeg nok få en av de store håper jeg..[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.