Gå til innhold
Fiskersiden

hvorfor får vi ikke flyndre? (Arendal)


Pippi
 Share

Recommended Posts

nesten utrolig at ikke noen i arendal kan gi dere en plass eller en liten halvtime å hjelpe dere litt i gang.

er desverre ikke kjent i arendal så blir vanskelig å hjelpe.

men hadde glatt kunne hjulpet dere hadde jeg hatt en plass å hjelpe dere med. men bruk små kroker å gjerne beveg agnet litt innimellom.

klarer dere ligge helt i ro med båten eller driver dere rundt?

kan ofte lønne seg å ligge i ro. husker vi tok flyndrer fra flytebrygger i trøndelag

med ei mutter som søkke å alt fra hvitost,sølvpapir reker å gud vet hva annet vi brukte til agn

men er dere på sandbunn så skal dere nok få fisk etterhvert.

Næææ... er visst ikke så lett å få fiskeplasser av folk, men forstår jo det da.. de har jo gjerne brukt dagesvis på å lete dem opp selv, så det blir jo litt enkelt for andre å bare få stedet servert.. :)

De har prøvd å ankre opp, men de har også prøvd å drive rundt..

takk for svar :)

let på kartet før turen :)

slik ville jeg gjort. jeg har mest tru på å ikke fiske for langt inne i fjordene,heller litt mer utaskjærs.

jeg har tru på plasser med blandingsbunn til flatfisk. (leopardbunn) gjerne litt strøm. 10-25 m dyp.

havnet da her :)

arendal2.th.jpg

føler meg rimelig trygg på at det er endel flatfisk i det området,selv om jeg aldri har vært der ;)

mine mest vellykkede fisketurer starter faktisk alltid på kartet :)

arendal2.th.jpg

arendal1.th.jpg

ikke helt vant med ny bildeopplastning,så dere får leve med et kart for mye,dobbeltpost :D

tusen takk :D

Vet at tid ikke strekker til, især med små barn. Dere er allikevel velkommen til å ta en tur innom på Merdø nevnt dag. Det er vederlagsfri :) - Da kan jeg vise dere givende plasser på kartplotteren.

Av de beste plasser å prøve og uten å pekke posisjoner direkte kan jeg nevne selve basengen der Nidelva renner ut mot havet , vest av Havsøy-nord for Ærøya. Stølsvika er bra også. Bruk ellers tynn sene( 0,25-0,50) lette søkke, evt, lette pilk med tirreslep etter. Små strandreker viser seg å være noe av det beste. Disse er lette å fange med småmaskethov av ungene selv, så å si over alt det finnes vegetasjon nær kysten. Kok disse lenge i saltvann , da blir de ekstra seige og sitter bra på kroken. Hodet kan du gjerne fjerne , da er det lettere å kroke fisken.

@ Steady: Har dessverre meget dårlig erfaring etter å ha delt - vist frem plasser "på prikken" og på nettet. Mange hytteturister ( som også leser fiskersiden)infiserer plassene med garn i ettertid, dessverre.

Takk for tips :)

Forstår at det er vanskelig å vise plasser "på prikken"... dere bruker jo mye tid og arbeid.. problemet er bare at selv om de blir "guidet" i riktig retning, så finner de ikke plassene ;) men, men.. de får vel bare prøve seg frem litt til.. skal ikke alltid være lett! Største problemet er 5 åringen, som ikke gidder å bli med ut noe mer, fordi det er kjedelig når det er så "dødt".. sånn er det bare.

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fisk aktivt langs bunn. Kast ut, la ligge, dra sakte noen meter, la ligge litt, dra, la ligge, dra, la ligge osv, osv....

Ellers er det bare å finne et sted det er flyndrer... De tar nok om dere finner dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Når vi fisker med Torungen Havfiskeklubb får vi alltid mye flyndre.... Hele Merdøfjorden, og utløpet mellom Jessøya og Merdø er bra.... Mellom Jessøya og Hove er veldig bra.... Vi har tatt masse rødspette og sandflyndre der på de siste turene...

Bruker da krokstørrelse 1 og 1/0 dobbeltslep glidebom og en oppheng. Dette fungerer meget bra.... La båten drifte og gjøre jobben for dere, og løft tackelet og dra det rolig over bunnen før dere slipper ned igjen.

Agn som funker er Gulp Børstemark, Kokt reke er veldig bra og Makrell skjært i tynne strimler da helst fra den hvite buken.....

Håper dette hjelper noe :) Og at dere får flyndre.. Det er jo så gøy å fiske flyndre.. Stå på :)

Mvh

Are Andersen

Nestleder Torungen Havfiskeklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.