Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeitestang + snelle til bruk i Oslofjorden


Eivind Stensrud
 Share

Recommended Posts

Har ikke prøvd det nei rage men sveiva på 9000 ambis snelle med 0,22 fireline :P men så har ikke jeg anbefalt så store sneller til oslofjorden og det vil jeg aldri gjøre heller! hva skal man med mere en 300 meter sene i oslofjorden uansett?

Tåle å slite uten å måtte pakke sammen og avbryte turen pga for lite braid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja men nå har jeg til gode og oppleve og slite 200 meter sene på 1 tur da :P

Det kan fort skje i oslofjorden da det er en og annen jolle-kjørende ***** som ikke skjønner tegninga når det står stenger i tripods på land som gjerne kommer kjørende veldig nærme.

Har skjedd mer enn en gang at jeg har fått senen inn i motoren til slike og ganske mange ganger at jeg har unngått det ved å rope og vifte med armene til de som kommer kjørende for å tegne bildet enda mer tydelig for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå sklir denne tråden ut og vekk fra opprinnelig spørsmål.

Alle karpestenger kan brukes.

Selv bruker jeg tre 3 lbs når jeg skal fiske med tyngre søkker eller tre 2 lbs der jeg kan bruke lettere søkker. Har gjerne med en 1 lbs ved siden av. Sneller i strl fra 3-4000 til big pit og xt10.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, synes at prisene er litt stive, og vil helst ikke måtte kjøpe en snelle to ganger pga dårlig kvalitet, så hvis noen har en snelle liggende til en rimelig pris hadde det vært bra:) Ser at dere anbefaler litt forskjellige klasser på stengene, for å ikke gjøre noe feil, så er det lurt å ha en 2 lbs, 2,5lbs og en 3lbs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet 2,5 lbs og heller hatt 2 stk av enten 3 lbs (om du oftest trenger litt tyngre søkker) eller 2 stk 2 lbs (som vil oppleves som morsommere på all fisken du får i Oslofjorden).

Godt poeng, men det finnes karpestenger i både 2,75- og 3lbs som har rygg nok til å kaste tunge søkker, men er tuppmyke nok til å merke smånapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden jeg har plaget dere så her er noen fler spørsmål"

Har hittil skaffet meg en baitrunner aero 6000c med ,28 PP og lurer på om det er en spesiell stang dere vil anbefale, hadde tenkt å skaffe meg en c2 i 2,5 lbs.

Ser at Trym anbefaler helst to stenger i 2 lbs klassen, hva slags stenger innen den klassen vil dere anbefale.

Har i tillegg skaffet meg 20 120 grams breakaway impact søkke, så det hadde vært fint om det hadde gått an å bruke den på den stanga jeg skal skaffe meg

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.