Gå til innhold
Fiskersiden

Noen jegere her?


TommyB
 Share

Recommended Posts

jakt på And, gås etc.. er over for en stund siden, men fikk til en siste tur den 22 desember med min winchester wildcat 22LR og subsonic stinger ammnisjon. i en liten åpen del av vannet, der det ikke var is, lå det 6 stokkender og plaska. tok fram tofoten og la meg ned ca. 70m unna. sikta meg inn på bakhode på ei stokkand hann, og fyrte av. anda ble liggende urørlig. Perfekt treff i bakhode! :D min første and tatt med 22-en :)

Ellers så ble det 2 kvinender rundt det 20 desember tatt på duble med hagle

Nå venter kråkejakta med 22LR-en fram til mars ;)

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg liker å kalle meg jeger, men har ikke noe fangst enda. Tar derfor gjerne i mot tips til hvor det er mulig å gå på småviltjakt i nærheten av Bergen. "Verktøyene" min er en Scirocco O/U 12/70, og en Parker Hale 30-06. Liker begge to ganske godt, men optikken på riflen skal jeg fornye snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det ikke lenge til jaktsesongen på ender og gås begynner! (eller er jo over 4 måneder....) og som oppvarming går det i rotteskyting i fjoset :) har 6 på samvittigheten til nå, pluss ei jeg trampet på og en unge jeg fanget med hendene..

Edit:

bilder av riggen liker vi, skal legge inn noen etter hvert jeg å :)

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.