Gå til innhold
Fiskersiden

Barduelva


Champ
 Share

Recommended Posts

Hmm, ja der har vi ett problem Champ!!!! Hvordan gjør vi det?? Dropper pilsen da, og satser på effektiv fiske både ved den rasteplassen og der vi var først i går??[8D][ :P ] Kanskje vinden har roet seg betraktelig til Lørdag!!![ :D ] For det å gå opp og ned der, er jo en prøvelse bare i seg sjøl[ :) ][ :) ] Får heller satse på ta med ekstra kaffe..

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da har jeg svaret på problemet ;-) du nevnte kaffe , så da tar du kaffe , også tar jeg med øl , heh , eller så må vi ringe taxi når vi skal flytte oss .

neida , vi ser hva som skjer , blir vel med kaffe da , buuhu.

men håper vi blir velsignet med i alle fall LITT bra vær , har du sjekka med værstajonen mepps ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Champ

ja jeg vet om den plassen , møtte en fyr der i fjor som sa at han pleide å fiske der og hadde fått bra med fisk opp gjennom årene ved den rasteplassen , prøvd meg der i fjor en gang men det var lite vann og surt og kaldt da også og fikk ikke noe , skal prøve meg der til helga tenker jeg.

når det gjelder fisket nå om dagen så er det jo klart at fisken er der men det er flere faktorer som skal spille inn hvis du skal få den , og en av de faktorene er å finne ut hvor fisken står , det er lettere gjort enn sakt , så her er det bare å begynne å lete og forflytte seg ofte , personlig tror jeg bunnmeite ville gjort det litt bedre enn flua denne dagen , jeg tror ikke noen deler av elve der vi var er SÅ fisketomme at det ikke er fisk der i det hele tatt , og den fisken som var der den spiser nok, men driver den å beiter på bunnen kan den være vanskelig , så til helga skal bunnmeite medbringes sånn bare for å prøve det også hvis fluestanga slår feil.

Tom fiskekasse :

si fra når du kommer nordover og er klar for en tur i elva så kan man jo møtes og utveksle erfaringerplasser , jeg og mepps3 vet om mange plasser som du ikke får fisk som vi kan fortelle over en pils ved elvebredden :-)

CHAMP:

Ja, det er klart det er mange faktorer som spiller inn, blir imidlertid vanskelig å redegjøre for alt dette her inne på forumet.Er opptatt med bokskriving, + kursvirksomhet innen fluefiske,så rekker ikke alt.Men det viktigste er kanskje den udefinerbare feelingen man får når man først står ved elva.En feeling som baserer seg på årelang feiling/prøving langsmed enhver lokalitet.Kjenner elva fra plass til plass fra Solbukulpen til Skoelva, så det hadde vært artig

å høre om noen plasser som jeg ikke har fått med meg som gode plasser :-)Jeg bruker veldig ofte båt m motor, således har jeg blitt

veldig godt kjent i elva.Jeg fisket noe med agn før, men nå er det bare flua som gjelder.Tror ikke det er en eneste fiskesituasjon som

ikke tillater flua, mtp de variasjonsmulighetene man har med snørebruk, fluefortynging, stangklasse, inntrekk etc.Hadde jeg vært der oppe nå tror jeg at jeg ville prøvd meg med en Dog Nobbler, eller Wolly Bugger i fargekombinasjonen gul/rød, synkesnøre, kort fortom, og gjerne klasse 7 stang med et 8 snøre, såfremt det ikke skjer en eller annen form for klekking av ymse slag.Men jeg er helt enig med deg: et bevegelig fiske/det å lese elv er viktig nå som det ikke skjer så mye "visuelt" i elva.Faktisk ganske likt sjøørretfisket , ved avfisking av "baser";plasser sjøørreten velger av ymse grunner(beskyttelse, mattilgang, oksygenforhold +++++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda man klarer alle situasjoner med fluestanga, men ved bunnmeite kan du legge og holde agnet i den posisjonen du vil ha det i , og det kan ligge der konstant , etthvert fiske har sine fordeler og bakdeler , det som er en bakdel i den ene typen kan og er ofte fordelen i andre typer fiske , jeg fisker helst med fluestanga , men tyr gjerne til bunnmeite eller dupp og flue eller spinner for å få fisken, men det er jo ingenting som er som å få stor fisk på fluestanga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Champ

ok da har jeg svaret på problemet ;-) du nevnte kaffe , så da tar du kaffe , også tar jeg med øl , heh , eller så må vi ringe taxi når vi skal flytte oss .

neida , vi ser hva som skjer , blir vel med kaffe da , buuhu.

men håper vi blir velsignet med i alle fall LITT bra vær , har du sjekka med værstajonen mepps ?

Jepp, får ta med kaffen bare da vettu... Litt slitsomt med taxi opp og ned i elva også, ikke minst dyrt[ :D ]

Været for helga:

Fre. 20.05: 4 grader, små regnbyger, svak vind: 1/m sek.

Lør. 21.05: 7 grader, ikke regn, NULL vind[ :) ]

Søn. 22.05: 8 grader, litt sol og enkelte spredte regnbyger, svak vind, 1/m sek.

Sånn sett ser det bra ut!!![8D]

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mepps3

Tom Fiskekasse:

Han bor ved Strand ja... Er det oppe ved Setermoen det eller?? Eneste jeg kom inn på når jeg søkte på "Strand" i Barduelva.... Strandveien og Strandbakken var det eneste jeg kom inn på når jeg brukte søkeordet "Strand"..

Med Vennlig Hilsen

SVAR: Nei, Strand er lenger ned i dalen.Det ligger et par minutters kjøretur nordover for den lille busslomma du nevnte tidligere.Det går en liten grusvei inn mot tunet fra veien.Innkjøringen er i en markert dump, hvor du kan skimte et lite gult hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

sitat:Opprinnelig postet av mepps3

Tom Fiskekasse:

Han bor ved Strand ja... Er det oppe ved Setermoen det eller?? Eneste jeg kom inn på når jeg søkte på "Strand" i Barduelva.... Strandveien og Strandbakken var det eneste jeg kom inn på når jeg brukte søkeordet "Strand"..

Med Vennlig Hilsen

SVAR: Nei, Strand er lenger ned i dalen.Det ligger et par minutters kjøretur nordover for den lille busslomma du nevnte tidligere.Det går en liten grusvei inn mot tunet fra veien.Innkjøringen er i en markert dump, hvor du kan skimte et lite gult hus.

Stemmer, da er jeg med[ :) ] Pratet med en kollega, fikk bekreftet at jeg var på rett sted i tankene!!! Da skal jeg nok klare å finne frem skal du se[ :D ]

Takk skal du ha Tom...

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, aldri i verden om du var der i tankene dine , du var nok et helt annet sted mepps , sikkert i ett eller annet "red light district" ;-) hehe

denne gangen skal bunnmeite medbringes og alle midler settes inn for at vi skal få fangst , helst over 2 kg grensa i følge mepps sine ønsker , jeg er mere beskjeden og har som første mål å gå over 1,5 kg.

håpet er jo at man skal ha hellet med seg på fluestanga , det er der det er mest morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.