Gå til innhold
Fiskersiden

Team building i vakre omgivelser !


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Et samarbeid blir til....

Fiske+tur+med+hooked.no+232+%2528531x800%2529.jpg

Hvordan komme seg videre i livet ?

Team Pikewallis har lenge ønsket å utvikle seg å komme seg bort fra blogg. Mange tanker har gått igjennom mitt hode på hvordan vi best mulig kunne gjøre dette.

Etter hvert vokste en liten ide frem, det var å gå inn i et samarbeid med en annen nettside.

Kanskje pikewallis kunne være av interesse for noen her i Norge?

Etterhvert kom jeg i dialog med www.hooked.no og møter ble holdt. Tonen var god og med mange felles målsetninger ble vi til slutt til enige om og lage en avtale oss i mellom.

www.hooked.no og www.fiskersiden.no er ledende innenfor sportsfiske i Norge. Det at de ønsket oss velkommen inn var en stor lettelse for meg, endelig kan vi komme et steg videre.

Når man har skrevet en blogg i snart i 5 år, ser man uten tvil mangler og begrensningene ved det å drive en blogg noe også vi har fått feedback på fra våre lesere.

Jo flere kokker jo mer søl ?

Joda det kan være mulig det, men i dette tilfelle er det helt motsatt.

Her tror jeg vi blir en gruppe mennesker som kan skape noe unikt innenfor sportsfiske i Norge.

www.hooked.no har på kort tid opparbeidet seg en utrolig stor leserskare og med www.fiskersiden.no Norges største sportsfiskeforum, når man ut til "alle"!

Dette må rett og slett bli utrolig bra.

På tur i sammen.

Mandag 12 nov la jeg ut en liten forespørsel på facebook på siden til "fiske i Värmland" om gode vann i det området. Det tok ca 15 minutter så hadde jeg fått en PM av Jens Karlsson som ville invitere oss ned til Nature Värmland Resort. Hmmm tankene gikk, så jeg sendte melding til Roger, Thomas, Bernt Nor og Kai Finbråten, med en invitasjon til felles fisketur rett over grensen.

piip piip piip.. svarene kom nesten før jeg hadde fått sendt ut invitasjonene. Ja -ja - ja - ja..

Slik er det ofte innad i sportfiskermiljøet, vi er veldig på JA siden når det gjelder fisketurer hehehe.

1-_PC15133.JPG

Vi avtalte å reise ned tidlig lørdags morgen, avtalen var å møte Jens kl 0900 på båtslippen ved Töcksfors.

Kl 0600 fikk vi andre en melding fra Roger om at han hadde blitt syk og måtte melde avbud.

Så da ble det 4 av oss som skulle kose oss og det skulle vise seg å gå bra det :-)

Vi skulle tilbringe to dager i sammen i de dype skoger i Värmland.

Her har vi Bernt.

foxen+1.JPG

Her har vi Kai Finbråten.

foxen+2.JPG

Her har vi Erik Walmann

erik+1.JPG

Her har vi Thomas Monsen.

Fiske+tur+med+hooked.no+079+%2528800x652%2529.jpg

Selve fisket

Skal man på fisketur er det to ting man skal tenke på, det er å få fisk og kose seg med gode venner.

På lørdag hadde jeg med meg Per Stenberg som bor i Karlstad området, han var også en av Svenskene som var med på lagkonkurransen på Steinsfjorden.

Thomas, Kai og Bernt skulle fiske i båt nr to.

foxen.JPG

Per har fisket i vannet i ca 2 år, og visste litt om hvor man mulig kunne få fisk. Det tok ikke lange tiden før jeg fikk min første.

Gjedda valgte å ta en spinnfisket platypus.

1-_PC14860.JPG

Ikke lenge etter hugg det til igjen, og en ny gjedde kom opp, nå tatt på en Jätte teez tail

1-_PC14865.JPG

1-_PC14869.JPG

Når vi først fant fisken var den på hugget. Gjedder opp til ca 6 kg ga oss noen virkelig flotte fighter.

En som valgte å ta et spinnerbaits fra Jeff Boggs.

1-_PC15237.JPG

1-_PC15241.JPG

Her har vi en som valgte en moster teez fra Westin.

1-_PC15243.JPG

Thomas med en flott dorge gjedde tatt på en 12" Jeff Boggs sexy shadd.

Og med Aso systemet.

Fiske+tur+med+hooked.no+079+%2528800x652%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+101+%2528800x531%2529.jpg

Bernt er en person det er enkelt å glede. Her poseres han med gjedder som er noe av de største han har sett i sitt sportfisker liv.

Fiske+tur+med+hooked.no+102+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+120+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+128+%2528800x580%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+151+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+155+%2528800x595%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+161+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+167+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+169+%2528800x531%2529.jpg

Fiske+tur+med+hooked.no+192+%2528800x531%2529.jpg

Her er det farger rundt hele fisken, ingen hvit buk i denne sjøen.

Fiske+tur+med+hooked.no+183+%2528800x714%2529.jpg

gjedde+b%25C3%25A5ge.JPG

gjedde+platypus.JPG

Her er det en som valgte å ta en paddletail av fargen "lille Urin"

gjedde+p%25C3%25A5+lille+Urin.JPG

gjedde+spinnerbaits.JPG

De fleste fiskene var i meget god kondisjon, og gå en utrolig flott fight.

westin+moster+teez.JPG

13 gjedder fikk vi totalt der av 9 stykker på spinn.

Jeg og Per fikk 3 første dagen, nei korreksjon jeg fikk 3 første dagen, Per fikk ingen.

Kai,Bernt og Thomas fikk også 3 første dagen.

Andre dagen da Kai og jeg var i båt fikk vi 3 stykker, nei korreksjon jeg fikk 3 stykker.

Bern og Thomas fikk fire denne dagen.

Fisken var litt seig, men når vi fant de, eller vi traff en huggperiode ble det action.

Selv om ingen var riktig store eller skaplig som det nå heter i Sverige så var det skikkelig gøy.

Alle gjedder kan ikke bikke 10+ :-)

foxen.JPG

Nature Värmland resort.

http://www.naturevarmland.se

Et fantastisk sted som ligger like i nærheten av Töcksfors.

Ca 1,5 time fra Oslo finner man denne perlen av et sted å bo.

Alt er nytt, her snakker vi standard bedre en de fleste hjem. Det var ikke en ting vi savnet.

Jens Karlsson som driver stedet fulgte oss opp på en meget flott måte han er en foregangs person for utviklingen av sportfiske i Värmland.

Det ligger utrolig mange spennende vann helt i nærheten av Nature Värmland resort

Vi snakker Foxen, vi snakker Östen,Töck og nordre del av Dalsland kanal.

Jens vil fortelle deg hvor og når så det skal mye til å ikke ha et godt fiske, men som alle vet fiske er fiske og noen dager kan det til og med være trøkt i Värmland.

1-Foxen+18.jpg

hytte+1.JPG

hytte+3.JPG

hytte+4.JPG

hytte+5.JPG

hytte+6.JPG

hytten+2.JPG

bastud.JPG

Gå inn på

http://www.naturevarmland.se/

og la deg inspirere.

Man må kose seg.

Det å ta en lunsj under en fisketur er for meg litt fjernt, men hos andre er det en selvfølge og det med rette. Det er utrolig koselig å ta en halvtime på land og få ristet fra seg litt, varme opp litt god mat og snakke litt skit om fisket så langt den dagen.

lunsj+1.JPG

lunsj+10.JPG

lunsj+2.JPG

Lunsj+8.JPG

Må få lov til å gi litt kreditt til Bernt. Det han mangler på fiske tar han igjen til de grader men sosiale genistreker som f.eks en lunsj.......

Den karen vet hvordan man skal kose seg på tur......

lunsj+3.JPG

lunsj+4.JPG

lunsj+5.JPG

lunsj+6.JPG

lunsj+9.JPG

Kai fikk på søndag teste den nye pikewallis 8,3 spinnstanga og jeg tror han var over antall prikker som finnes på en vanlig terning :-)

snelle+sprut.JPG

snelle.JPG

stang.JPG

stangtupp.JPG

Svenske Per fikk noe jeg aldri har sett før, det ble en form for kluss i snella. Dette skjedde når han skulle kaste ut. Han brukte svært lang tid på å få det opp igjen.... ;-))

svenske+med+kr%C3%A5kereir.JPG

Tracker båten til Walmann

tracker1.JPG

Tracker båten til Monsen.

tracker2.JPG

pikewallis+mindre.jpg

+

hooked_stor.jpg

= sant

så får vi håpe at vi 7 klarer å skape noe positivt innen for sportsfiske i Norge.

www.Hooked.no har gjort svært mye bra og har på kort tid vokst seg til den største innen for sportsfiske på nett.

Fiske+tur+med+hooked.no+016+(531x800).jpg Kai Finbråten. Hooked Fiske+tur+med+hooked.no+052+(800x531).jpg Bernt Nor. Hooked

erik.JPG Erik Pikewallis Walmann. Team Pikewallis

Fiske+tur+med+hooked.no+050+(800x531).jpg Thomas Monsen. Team Pikewallis.

1-_PC14597.JPG Roger Hoftved. Team Pikewallis.

1-_PC13667.JPG Anders Mortier. Team Pikewallis.

1-DSC_3456.JPG Jonas Classon. Team Pikewallis.

Til slutt vil jeg takke Jens Klasson som tok i mot oss på en fremragende måte på et utrolig flott sted.

Vi kan varmt anbefale å ta kontakt med Jens hvis det frister med en fisketur i Värmland.

Så vil jeg takk gutta som var med på tur, det ble en flott helg.

Og en ekstra takk til Kai og Bernt som har tatt oss innunder sine Hooked vinger.......

en liten bilde kavalkade til slutt

1-_PC14868.JPG

1-_PC14871-001.JPG

1-_PC14879.JPG

1-_PC14880.JPG

1-_PC14998.JPG

1-_PC15010.JPG

1-_PC15017.JPG

1-_PC15036.JPG

1-_PC15092-001.JPG

1-_PC15097-001.JPG

1-_PC15138.JPG

1-_PC14994.JPG

1-_PC15006.JPG

1-_PC15037.JPG

1-Fiske+tur+med+hooked.no+079+(800x652).jpg

Endret av pikewallis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, har selv fisket en del rundt eksharad, det er ingen tvil om at mulighetene for stor gjedde, abbor og gjørs er god i varmland, selvom undertegnede ikke har sett stort til dette selv. Blir bra og følge team pikewallis videre, dere har tydeligvis utstyr og erfaring på stell. Bra dere når ut til "folket" og forhåpentligvis får delt litt erfaring og tips. Gode ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport, og litt enig med Marius over her. Midtstilling er uryddig, spesielt for oss med store skjermer ;)

Har fulgt Pikewallis i bloggformat mer eller mindre aktivt, og det blir spennende å følge med videre. Lykke til med samarbeid, det ser hvertfall ut som del1 av teambuildingen har gått bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artiklen er en flott inføring av utstyr. Det jeg, og sikkert flere andre kunne trenge er en basic gjennomgang av taktikk og teknikk.... Alt fra hvordan rigger man en angelgon til hvor i vannet (dybder, grunner, rett under isen? i sivkanten osv Hvor begynner du på et vann du aldrig har fiska før. paternoster rigg? holder jeg stikka i ro, eller må jeg bevege den? osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.