Gå til innhold
Fiskersiden

Ledig plass i båten i morgen!


Rexreitan
 Share

Recommended Posts

Har en ledig plass i båten i morgen. Fisket i Drøbak har vært veldig bra di siste dagene. Var ute en tur på onsdag og fikk ca 40kg med fin torsk fra 2-4kg.

Avreise blir i morgen 0800 fra vindfangerbukta i Drøbak. Jeg kjører fra skiptvet så hvis du bor på strekningen Askim-Drøbak kan jeg plukke deg opp. Fisket blir veldig enkelt. Alt du trenger er egentlig en pilk 150-300gram og eventuelt et par opphengere. Agn er unødvendig. Har du ikke fiskeutstyr kan du få låne av meg.

Ring eller send melding hvis du har lyst til og være med.

Tlf: 48192533

Da er plassen tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt for liten plass. 3 går greit om sommeren, men på vinteren blir det litt trangt synes jeg. Dessuten blir det Martin Gundersen som skal være med i morgen og det er betaling i seg selv :-)

Har fått rapport fra dagens fiske og det hadde vært brukbart. 30-40 kg med i fisk ombord hos Birger fordelt på 4 mann. Ikke det helt store, men det var fin koketorsk alt sammen. Satser på og ha noe av det samme i båten i morgen når dere kommer i 9tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt for liten plass. 3 går greit om sommeren, men på vinteren blir det litt trangt synes jeg. Dessuten blir det Martin Gundersen som skal være med i morgen og det er betaling i seg selv :-)

Har fått rapport fra dagens fiske og det hadde vært brukbart. 30-40 kg med i fisk ombord hos Birger fordelt på 4 mann. Ikke det helt store, men det var fin koketorsk alt sammen. Satser på og ha noe av det samme i båten i morgen når dere kommer i 9tiden...

Hørte det. Går i silda som i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel ikke så galt med fisk i går i kulda, men veldig varierende. I og med at knerten var innefryst ble det en reservebåt....

Overkant 15 kilo og ned til 0, En del fine sei og torsk. Ellers ble det en del arter alikevel. Torsk, sei, hyse, makrell, hvitting, vassild, makrell, pigghå, øyepål, sypike, sild mm.

Det ble to pigghå som ble selvfølgelig satt ut igjen. Den ene var bra stor. Moro at den viser seg i gjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store var vassilda og øyepålen?

Øyepålene gikk rett ut i gjen, aner ikke. Ble tatt flere.Ikke store. Vassida tok jeg og den var dessverre ikke så stor. Tenkte på konken sammen med Gabrielse å melde den inn, men fant ut at veksta var for lav. Mener det var 680 gram. Har den fryst hjemme ennå..Men så på lista og der var vel minste innmeldt sist år over 700gr. Ellers ble det tatt noen skikkelig voksne sild. 32-33 cm.

jepp å gøy att "vi" nye også får artige fangster, selv om pigghå og og gape flyndre er kulere enn å perse på hvitting og sypike ;)

Takk for sist!

Å perse er jo moro uansett. Piggå er jeg bare glad jeg slipper. Blir du med på Mausen så vil du skjønne hvorfor, men moro å få arten uansett selvfølgelig.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp har planer om det, å har jo skjønt att pigghåen ikke er spesielt værdsatt i store deler av landet men er noe med tanken å få hai i Norge. men ja er gøy å perse ja :D spesielt på første tur i mitt første år som "hav" fisker :D

Var det du som fikk gapeflynde også. Hørte det ble tatt en rett nord for mølla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel ikke så galt med fisk i går i kulda, men veldig varierende. I og med at knerten var innefryst ble det en reservebåt....

Overkant 15 kilo og ned til 0, En del fine sei og torsk. Ellers ble det en del arter alikevel. Torsk, sei, hyse, makrell, hvitting, vassild, makrell, pigghå, øyepål, sypike, sild mm.

Det ble to pigghå som ble selvfølgelig satt ut igjen. Den ene var bra stor. Moro at den viser seg i gjen....

Lå dere på nordsiden av borgen på langebåt og fisket? Hørte Birger hadde fått en del sei på mølla. Har vært brukbart med sei på mølla lenge nå. Ser ut til at jeg må ta med litt makrell fremover så jeg har en backup plan når torskefisket feiler :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå dere på nordsiden av borgen på langebåt og fisket? Hørte Birger hadde fått en del sei på mølla. Har vært brukbart med sei på mølla lenge nå. Ser ut til at jeg må ta med litt makrell fremover så jeg har en backup plan når torskefisket feiler :-)

Vi fisket litt over alt hadde jeg på følelsen. Seine ble tatt som du sier ved Mølla. der ble det vel tatt mye Kolje og. Vi lå mellom fyret på nordspissen av Oscarsborg og utenfor torpedo hullene i det område der. Brukte og en del tid ved Kaholmen og Småskjæra. Fikk og et par sei utenfor torpedohullene. Tror nok ikke at det var det lureste mangde messig, men hadde tak i et par større fisk, og fikk et par ok torsker, ellers var det lite å juble over. Tror jeg hadde ca 6,8 kilo. Og det var mest på den båten.Kvelding og Birger dro vel over 15 på beste mann og flere mellom 13-14. De fisket både på Mølla og litt nærmere Kaholmen. Tror største torsk var på rundt 7. Heter det Kaholmen eller Kattholmen egentlig...??

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.