Gå til innhold
Fiskersiden

Trygg is på ramfjorden?


stekus
 Share

Recommended Posts

Hei, etter det jeg har hørt er isen ikke sikker enda. Har vært i kontakt med lokale folk der via Ramfjord fiskelag på Facebook. Pr. 12. januar var det enda ikke trygg is der, bare en tynn hinne innerst i Sørbotn. Det er 10 dager siden, har ikke hørt noe mer, men været har jo vært ugunstig denne vinteren med mildvær og kulde om en annen, mye vind, og mye vind fra sørøst som er ugunstig for islegging på Ramfjorden.

Skal høre igjen med fiskelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke isen går ut til kiosken. Etter det jeg har hørt går den halvveis dit.

Var dær precis med min lilla dotter på 4 år. Isen ligger hela vægen till Nordbotten. Ikke tjock dærute dock. Mycket skummel nedanfør kiosken och dær fick vi vænda. Længre in ok. Gick ner nedanfør bussparkering halvveis in. 15-20 cm is dær och fint skoterspår att gå i. Blev inparkerad av ilsket bussfolk. Fiskade sammanlagt ~12 minuter pga dotterns alla kreativa upptåg. Liten torsk enda resultatet. Kændes skønt att komma ut iallafall

/J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på isfiske på ramfjorden i år og kan fortelle litt om kor langt ut man kan bevege seg uten å risikere bading? :)

Var ute en snabb tur idag på morgonen och isen ligger stabil (10-15 cm) hela vægen ut till Nordbotten. Fiskade en liten timme och fick bra med torsk. Sækert runt en 15-20 st upp till 5-6 kg på en timme. Allt på pilk och makk.

/J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en snabb tur idag på morgonen och isen ligger stabil (10-15 cm) hela vægen ut till Nordbotten. Fiskade en liten timme och fick bra med torsk. Sækert runt en 15-20 st upp till 5-6 kg på en timme. Allt på pilk och makk.

/J

Fett nice! Må se til å få meg en tur snart! Andre planer førstkommende helg men etter det ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.