Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann i Vestfold..


Truls
 Share

Recommended Posts

Tok en titt på "fiskekart for Vestfold", og det ser ikke ut til å være så veldig mange ørretvann i umiddelbar nærhet. Det går jo rykter om ørret både herfra og derfra, men i følge fiskekartet er nærmeste vann Askjemvannet. Har aldri vært der selv, men ifølge kartet finnes det gullbust og brasme der i tillegg til ørret.

Spennende å høre om noen har erfaringer med det eller andre vann med tanke på ørret, men for min egen del er det andre fiskeslag jeg er ute etter når jeg drar til Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å dra til Vindfjell/Siljan omradet. Kart ligger på:http://www.fritzoe-skoger.no/fiskekort/. Der er det noen vann som ligger på grensen mellom Vestfold og Telemark. Jeg som bor i Horten bruker ca rundt 1 time dit. Jeg har ikke fått noen stor ørret der selv om det skal finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg bor i Sande, helt nord i fylket men her har vi masse fine ørretvann, langt mellom fiskene på over 1 kg, og enda lengre mellom de på 3,5 kg - MEN de er der...

Sjekk fiskekartet for vestfold, de fleste er med der. Men det kan være vanskelig finne frem for turister... Ta heller kontakt hvis du lurer på noe...

Mvh

Ove Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne linken - http://lff-larvik.org/

Har ikke fisket i disse vannene selv men Larvikmarkas Fluefiskerforenings kultiverer enkelte vann og disse kan jo være interessante.

Fra hjemmesiden:

-----------

Felles fiskekort.

Larvikmarkas Fluefiskeforening er tilknyttet ordningen med felles fiskekort, som dekker området fra Skrim til Larvik. Dette innebærer at du kan fiske i over 200 vann for en pris på kun 250,- pr år.

I Larviksdistriktet disponerer vi en del vann som vi kalker og setter ut fisk i. Noen av disse er blitt svært gode ørretvann. I nærområdet til Larvik har vi kultivert følgende vann. Bakkanetjønn, Hallingsdalstjønn, Steinsvolltjønn og Bjerketjern. Litt lenger opp i Lågendalen har vi Øyvann og Åsvann. Kjører vi enda lenger mot Siljan og deretter mot Grorud og helt frem til Brennevinsletta i Langlidalen så er det ikke lang vei å gå opp til Fagervannsområdet med Fagervann som det største vannet i området. Vi disponerer flere vann her. Disse er Tråkleiv, Kanonlivann, Bevertjern, Sildetjern, Granås øst, Granås vest og Stulstjern. I tillegg har vi hytte i samme område "Sørmyr" som vi leier ut til interesserte. Er du interessert i å bli med på møtene eller bli medlem eller bare få informasjon om foreningen så send en mail.

-----------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.