Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken bil skal vi velge?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Nå skal konebilen/familiebilen byttes ut, vi går fra en vw passat stv til SUV.

Ønsker å høre synspunkter og evt erfaringer.

Vi har prøvekjørt fire biler, tre av dem er fremdeles aktuelle.

Kia Sportage......IKKE AKTUELL grunnet vonde seter, mest støy, billig følelse og stiv pris i forhold til de tre første punktene.

VW Tiguan: Grei på de fleste punkter egentlig, allt fra grei lyd i anlegget til lett betjening av det meste og grei kvalitetsfølelse.

Honda Crv: Best seter av de fire testede bilene, bra komfort og veldig fast og fint inntrykk. Minuset med denne er at den koster mest, er nesten 200 kilo tyngre enn de andre og klart lavest bakkeklaring.

Mazda cx5: Bilen har høyest bakkeklaring av de testede og er kjappest både mtp akselrasjon og toppfart.

Prisen på denne er lavest av de tre aktuelle og både seter samt kvalitetsfølelse ligger midt mellom Honda'n og Tiguan'en.

Prisene på disse bilene skiller med ca 65 tusen fra den billigste til den dyreste.

På grunn av ønske om navigasjon og ryggekamera, er vi nødt til å velge toppmodell med 4wd ser det ut til.

Avgjørelsen blir tatt ganske snart, leasingen på passaten har ikke lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjørt på med den nye mazdan, den høster lovord i fleng på samtlige punkter i tester.(forbruk, plass, motor, pris/pristap). Dessuten er det en fin bil, og mazda er velkjent kvalitet. Litt tectyl eller tilsvarende understellsbehandling etter hvert er eneste veldlikeholdet den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Rav4 :)

Det blir jo som å svare rød, hvis spørsmålet var om du ville ha gul eller blå....

Tror forresten vi har kokt det ned til mazda eller vw nå.

Synes ikke helt at honda'n klarer å forsvare den høye prisen, man skal få enda mer bil enn det for rett under en halv mill synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme valgets kvaler. Hadde en x-trail som jeg var godt fornøyd med. Valget mitt sto mellom Mazda x5, outlander og xtrail. Alle toppmodeller med disel og automat. 4wd sef.

Mazda'n var førstevalget, men pga. ekstrem lang leveringstid ble den skippa.

x-trail hadde vært neste valg, men pga. elendig servic fra Birger N. Haug ble også den skippa.

Det ble en outlander på meg. Kjempe god å kjøre. De er ganske like å kjøre alle de andre også. En snedig detalje er at jeg ser hengerkroken på rygge kamera. Cruscontrollen følger bilen forran, også i lav hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på Rav4 så bør du sjekke at svinghjul er byttet. ( Gjelder diesel)

Dette ryker før eller seinere og er en dyr jobb på verksted.

Hvis vi noengang skulle måtte bytte deler på en ny bil.....dårlig reklame.

Har hatt Passaten i tre år nå (2010 mod), ikke mer enn ei lyspære og et par viskere som vi har måtte skifte.

Skulle det mot formodning bli nødvendig å bytte svinghjul, så er jo dette en ting så går på garantien vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.