Gå til innhold
Fiskersiden

Line, hvordan sette...?


Ivilix22
 Share

Recommended Posts

Har fått en line og skulle likt å prøve meg. Har sitt litt rundt på forumet her, men har ikkje funne noke om linsetting. Vet ikkje om det er noko her som held på med dette. Men skulle gjerne hatt en grunnleggende forklaring hvordan sette en line. ( lodd, tau osv.) Har ikkje noe erfaring i det hele .

Takk på forhand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere tråder om line, står litt om setting av line i denne tråden:https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=45236&hl=kveiteline#entry496198

Når du søker på nøkkelord er det viktig å stå helt "ute" i forumet for å søke gjennom alle trådene. Hvis du ikke finner det du leter etter kan du sende en pm til meg så kan jeg gi en innføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåse>-------dybden+ 1/3 lang ile/tau-->lodd/stein2-5 kg--> Selve lina 10-15 meter mellom hver fortom--->lodd 2-5kg-->dybden+1/3 lang ile/tau-->blåse

Dette vil funke greit i de fleste fjordstrøk, lodd må beregnes etter lokale strømforhold.

Du kan egne etterhvert som du setter lina, men da må du selvsagt regulere farten på båten, er du uvant anbefaler jeg at du har en med som styrer båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.