Gå til innhold
Fiskersiden

Trøbbel med Kinetic Bait Star 60B


SMS
 Share

Recommended Posts

For ca tre uker siden på fisketur ville plutselig ikke lenger baitrunnerfunksjonen slå seg ut. Selv om bøylen ble slått tilbake ville ikke den vanlige slurebremsen kobles inn. Selv med baitrunner-"bremsen" skrudd til så hardt som mulig er det ikke så lett å i det hele tatt sveive inn. Det endre med at jeg måtte "pumpe" søkket inn for å få sveiva inn.

Jeg lurte selvsagt på hvorfor, så jeg åpna snella, har jo operert en del haspelsneller fra shimano før. Å åpne baitrunnersnella viste seg å være en tabbe, jeg fikk ikke finmekanikken til å ligge som det skulle så jeg kunne skru sammen snella igjen. Er dette vanlig i baitrunnersneller, eller er det spesielt for min Kinetic Bait Star 60B? Eller er det bare jeg som er lite praktisk anlagt? (Kan jeg umulig tenke meg...[:I])

Bør jeg heller satse og investere i shimanos baitrunnersneller i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre et siste seriøst forsøk på å skru snella sammen igjen, men det virka vanskelig med så mange løse smådeler som må ligge riktig i forhold til hverandre.

Tom Ole, sender snella i retur om jeg ikke får orden på den, men dette haster ikke for meg.

Vil advare litt mot å åpne baitrunnersneller, virket veldig innviklet å smøre og fikle med sammenlikna med "vanlige" haspelsneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.