Gå til innhold
Fiskersiden

Savage gear Sand eel


Ivilix22
 Share

Recommended Posts

Etter min erfaring er kvalitetsforskjellen større på sneller enn på sluker og jigger om man ser på pris, derfor vil jeg heller bruke de ekstra kronene på en snelle.

Kall meg gjerne gniten, men jeg gidder ikke å betale 100kr om jeg finner noe mer eller mindre tilsvarende til halve prisen.

Etter min erfaring er kvalitetsforskjellen større på sneller enn på sluker og jigger om man ser på pris, derfor vil jeg heller bruke de ekstra kronene på en snelle.

Kall meg gjerne gniten, men jeg gidder ikke å betale 100kr om jeg finner noe mer eller mindre tilsvarende til halve prisen.

Valgets kvaler . Respekterer din holdning uvilkårlig ( så lenge du ikke lar deg friste av kopier) For å være helt ærlig , kan man få meget bra resultat ved å bruke alminnelig gummimark og med søkke som kaste vekt. Gummimark er en norsk oppfinnelse ( vet ikke hvem som er mannen bak denne) som er ment å imitere sil

Eneste problemet med dem er at de har så fin gange i vannet at jeg av og til glemmer å fiske og blir stående som en idiot og leke med dem på brygga..

Har også noen ekstra haler som jeg tenkte skulle få gjøre jobben som ophengere under havfiske..

Det er lov å leke... :)

Som opphengere og som imitasjon av sil , er de få redskap som slår alminnelige gummimark ( som faktisk er 1 norsk oppfinnelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har fisket med verken den ene eller andre ( jeg fisker bare enkelt nå , uten krok og bare med snare ;) ), syns jeg at modellen som føres av Seeberg ser giftig ut , og har fått veldig bra renommé http://www.seeberg.no/index.php/softbaits--jigghoder?page=shop.product_details&flypage=tpflypage.tpl&product_id=2888&category_id=751

At det klages på prisene greier ikke jeg å forstå...De selges for 1/4 av alminnelig norsk timelønn , og koster bare litt mer en 1 pils ut på byen

The original plastic eddystone eel is a killer, I'd bet my left nut it outfishes the new jelly one by a good margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The original plastic eddystone eel is a killer, I'd bet my left nut it outfishes the new jelly one by a good margin.

Kan godt stemme :) men tviler sterk på at det er fanget flere fisk (tonn) på denne i verden en den originalen Norwegian eel (gummimarken ) :)

Bare litt patriotisk jeg, ikke dårlig ment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Can't argue with that... the fish are bigger here :D Two quite different lures though. Fishing for cod with a pilk, I'd fish Gummimakk above the pilk everytime.

The original eddystone is a whole other animal tho, it's a lure you can fish slow and steady and get the best out of it, so a whole lot better for Lyr on a flying collar rig or just a string of 3 paternoster in my opinion, or even behind a float/bombarda or weighted version for Havabbor. Fishes supremely if just fished steady on a drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Can't argue with that... the fish are bigger here :D Two quite different lures though. Fishing for cod with a pilk, I'd fish Gummimakk above the pilk everytime.

The original eddystone is a whole other animal tho, it's a lure you can fish slow and steady and get the best out of it, so a whole lot better for Lyr on a flying collar rig or just a string of 3 paternoster in my opinion, or even behind a float/bombarda or weighted version for Havabbor. Fishes supremely if just fished steady on a drift.

:) Jeg har besøkt fabrikken som lager disse...kred for materialen de bruker (ikke giftig vinyl dritt) Selv om jeg hadde tro på disse har jeg aldri fått 1 eneste fisk på disse. Vi prøvde etter lyr og ingenting slo en leddet flue med mudler hode (rådyr) , kombinert med svart wolly bugger style og lit flash midt i mellom fjærene...Min favoritt til lyr på Sørlandet, fortsatt den dag i dag ...

Nå blir det mye Off topic , Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All in the technique ;) steady retrieve. The material is a big plus on the old eddystone too, much more durable than jellies (and flies), easy to shift out hooks as well. I always found white coloured flies worked best for pretty much all codfishes, from shore at least.

Yeah, way off topic now. Seen the Eddystone Jellies in the local shop and even though they are probably awesome jigs, they aren't quite eddystone eels to me, just needed to get it off my chest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.