Gå til innhold
Fiskersiden

SØ-tur med en liten overraskelse


KjellArne
 Share

Recommended Posts



Hele vinteren går jeg og gleder meg til vårfisket etter sjøørreten. Gleden ved å stå i sjøkanten og se vårens anmarsj er ubetalelig. Er man ofte på tur får man se hvordan sommeren nærmer seg skritt for skritt. Gåsas ankomst, tjelden og ternene, samtidig som det grønnes. Jeg synes naturen er på sitt mest potente på denne tiden. Fisken blir sprekere og sprekere, og fetere og fetere, i takt med at vanntemperaturen stiger. Sesongen har gjerne startet i slutten av mars.

I år har det ikke vært slik, men det er bare min egen skyld. Et mislykket forsøk på å lure sjøørreten i påsken, var inntil i går den eneste turen jeg har vært på så langt i 2013. Gleden ved endelig å komme seg i vei igjen var derfor stor. Så mye fisk ble det ikke, 2 ørreter a ca halvkiloen og to horngjel. Siden horngjelen har kommet er vel makrellen rett rundt hjørnet også.

bilde0351.jpg
Været var adskillig bedre enn værmeldinga, takk for det.

bilde0347.jpg

Jeg ble i hvert fall overrasket, horngjel så tidlig har jeg aldri fått.





Endret av KjellArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig ved sjøen nå :)

fikk horngjel tidligere enn dette i fjor,men har ikke sett dem her i langesund ennå.

horngjelfiske med dupp er artig synes jeg.

var det bra vekt på de du fikk?

de første som kommer,er ofte de største :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig ved sjøen nå :)

fikk horngjel tidligere enn dette i fjor,men har ikke sett dem her i langesund ennå.

horngjelfiske med dupp er artig synes jeg.

var det bra vekt på de du fikk?

de første som kommer,er ofte de største :)

De var ikke så store, den største 600-700g tipper jeg. Har aldri veid horngjel før så det blir litt tipping.

Enig med deg at det er artig å få de på duppmeite, de virker sprekere da. Er man heldig får man en som "tail-walker" skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.