Gå til innhold
Fiskersiden

"kaste" wobbler til ørret


st0rlaks1
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har noen tips til wobblere med litt vekt som er mulig å fiske med fra land og få brukbar kastelengde? Men som fortsatt er effektiv etter ørret?

Utstyret som er tenkt brukt til fisket er Shimano speedmaster 9ft 3-15 gram stang og shimano technium fc 1000 snelle.

Takker for alt av tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapala har også fått UL minnow i små størrelser med fete farger.. disse går bedre i vannet enn countdown etter min mening, men er til gjengjeld en del dyrere. http://rapalaworld.com/products/ultra-light-minnow

Prey target wobblere fra lawson har også noen fine wobblere i 9g disse ser veldig gode ut..

Har kun prøvd 15g versionen til SØ fiske og der funker de som en kule ( satt ny PB med en slik)

9g har en litt annen form, men hvis de beveger seg noenlunne likt så tåler de både fart, og ruller og vipper flott med "jerking" og lav hastighet..

Endret av Hotfix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lopez%2Cs_dragon_fly_web_bilder.jpg

Dragon Fly ;) Utviklet for norske forhold . Modellene ble spikket - formet med mine egne hender en gang i tiden...

Skittfiske har fortsatt noen på lageret. Ryktene sier at mange har oppdaget disse og at lageret tømmes fort ...

Er man heldig og ser man noen av disse i butikken . Løp og kjøp : Suverene til storørret på fjellet

IMG_4185.JPG

Hunter%20Jerk%207%20gr.%20h%C3%B8stfarge

Made in Norway...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon fly-ene som martin over her viser, er helt geniale! god kastelengde, og en skikkelig ørret killer! den i svart og den i gul jeg har hatt best resultat med. i ca. et år var dette det eneste jeg fisket med, og har flere ørreter over kiloen på samvittigheten med denne. den største ørreten tatt på denne var en brun en på 1,5, og en SØ på 1,2. så har jeg og tatt laks på 3 kg på den :)

Edit: de andre martin å har lagt ut er suverene, tatt endel ørret på de å :) dragon flys finner man til og me på obs sport, xxl, agdars og har sett de andre plasser å

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.