Gå til innhold
Fiskersiden

Krise: Duggmarken daua! Kjøper


Pæta
 Share

Recommended Posts

Som desperat fluefisker har jeg i år hatt store planer om å prøve markfiske. Duggmark ble før sesongen ordna, og det måtte jo gå galt.

Den har no daua....

Er det noen som har litt til overs de ønsker å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe duggmark ! Det må du ikke finne på, betale flere kroner for hver mark. Er jo galskap. Og en boks varer jo knapt ett kvarter, med den tempen det er på elvene nå rensker yngelen angelen for mark så det suser :-) Duggmarken kommer jo bare til sin rett når elva går stor og kald spesielt. Og litt farvet. Holder i massevis nå vanlig mark som man kan grave eller kjøpe på boks. Alt til sin tid, det har tatt av litt dette med duggmark hehe. Alle skal ha duggmark og tror bestandig det er best. Just nuh vil jeg si at vanlig meitemark er best, spesielt på mindre laks og når tempen er oppimot 14 grader (ref. Gaula). Finn spaden og ikke fór butikkene med unødvendig pæng !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe duggmark ! Det må du ikke finne på, betale flere kroner for hver mark. Er jo galskap. Og en boks varer jo knapt ett kvarter, med den tempen det er på elvene nå rensker yngelen angelen for mark så det suser :-) Duggmarken kommer jo bare til sin rett når elva går stor og kald spesielt. Og litt farvet. Holder i massevis nå vanlig mark som man kan grave eller kjøpe på boks. Alt til sin tid, det har tatt av litt dette med duggmark hehe. Alle skal ha duggmark og tror bestandig det er best. Just nuh vil jeg si at vanlig meitemark er best, spesielt på mindre laks og når tempen er oppimot 14 grader (ref. Gaula). Finn spaden og ikke fór butikkene med unødvendig pæng !

Hehe, som fluefisker som er lurt med på markkjøret og har ikke peiling på hva jeg driver med. Så er jeg veldig sikker på at jeg ikke kommer til å ha tro på marken som henger på kroken med mindre det er en duggmark!

Kroppan tirsdag, så blir vel graving tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen tonn med duggmark som er kjøpt helt unødvendig ja. Enkelte rensker jo butikkene for dette og tror at har man en duggmark på kroken så kommer laksen garantert til å ta. Min erfaring når det gjelder f.eks. smålaks i den små klassen eller litt forsiktig laks (slik det f.eks. er i Gaula nå) så funker doggmarken dårligere enn vanlig mark. Og på temp. over 13 grader ser jeg fiskere får laks der det er sytrådmark på kroken også. Så lenge elva er klar og fin. Er det ikke bare 10-15 doggmark i ei lita isoporeske ? Og det skal de ha 70-80 kroner for ! I fjor og mange år ellers tidligere i Gaula f.eks. der elva går iskald og er litt brun eller grå pga. snøsmelting så er doggmarken en klar vinner ! Da skal det vises, og friste ekstra for å få laksen til å ta på det kalde vannet :shifty: . Hørte en kjenning (du vet hvem det er) også skulle på Kroppan snart. Du kan jo bomme litt av ham hvis dere skal fiske sammen :rock: . For han får jo ikke noe laks læll !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.